18 maj 2011

Många Gustav till Emilie


Det bor en fin tjej i Malmö som jag känner. Hon längtar hem, hem till sin kisse. (Och till mamma också)
Lovade henne lite nya bilder på Divan Gustav som hon kan trösta sej med.
Han har börjat med lite väl mycket divaliteter nu Prinsen. Han orkar t.ex inte hoppa upp på handfatet när han ska dricka utan man får lyfta honom.
Han går inte till matskålen själv utan att någon visar vägen. Jag får skylla mej själv, det är jag som skämt bort honom.
Men husdjur ska vara bortskämda! Man ska göra allt för dom och helst lite till, dom är ändå ens glädjespridare hela dygnet. Alltid glada!

Idag har det inte hänt ett någe. Den här dagen kan arkiveras in i mappen "Tråkdag"
Var i väg och kollade till Lottas fina katter en snabbis, fick både buff och en slick på kinden av Simba. Så himla fina hennes katter, Robin var inte ett dugg blyg idag han kom fram och nosade han med.

Gjorde en ny maträtt idag igen, men det var ingen höjdare tycker jag. Rolf däremot tyckte det var väldigt gott. Jag är inte van över hans superlativ men han använde faktiskt orden supergott, perfekt och kanon! Han hade kanske feber.
Tror det kan bero på att det var kokt potatis till, det gillar han bäst medans jag hatar kokt, tråkigt, torr potatis.
Själva maträtten hette Limpa a´la Lindström och var en köttfärslimpa fylld med kapris, rödbetor och lök. Såg inte alls ut som på bilden, kanske därför jag blev besviken. Skulle vilja haft någon god sås till så hade det hela säkert smakat bättre.
Men det är vardag idag och vardag = såsförbud!

Snart dags för arbete igen, två nätter den här gången. Sen ledig tills på tisdag.

Inte mycket mer att orda om, idag har jag varit en usel, trist bloggare.

1 kommentar:

  1. Hej. Ser ut som en långhårig och en korthårig variant av Gustav. Lustigt.
    /Sandra

    SvaraRadera