8 maj 2011

Ewa på charter, del 2. Söndag 1 maj

Hola mina vänner!
Sovit skönsömn i natt med Gustav tätt intill mej hela natten, oj vad han har saknat mammas värme och närhet.
Nu det ni har väntat på tillräckligt länge, nämligen del 2 i min nyskrivna roman "Ewa på charter"
Först kommer lite bilder på själva Sunwing Resort Cala Bona.

Morgonpigg frukostätare? Skulle inte tro det!
La Tasca och Fino, två av restaurangerna på hotellområdet. Vi åt inte där en enda gång, men många av gästerna har all inclusive och då är det där man intar sina måltider. Sen finns det en till i huset bredvid.

Poolområdet vid Sunwing Mimosa, här behövdes det garanterat inte läggas ut handdukar på solstolarna i ottan. Inte under lågsäsong iaf, det fanns så det räckte till alla.
Till höger vårat hus, vår balle är den fjärde från höger i mitten.

Rolf pillar med sina sandaler i väntan på att vår förmiddagspromenad ska börja.

Här kom bilderna lite i fel ordning, jag ber om ursäkt. Vi hoppade naturligtvis inte på första bästa Sangria och öl direkt efter frukost. Utan vi promenerade en stund först......jag lovar!

Min lunch söndag, baguette med serranoskinka och ost på La Grande och ett stort glas sangria förstås.


Här kommer lite bilder på den fina strandpromenaden där vi vandrat hand i hand många dagar och romantiska kvällar. Båthamnen var maken särskilt imponerad av, där kunde han hänga länge.......men det var okej för dom hade en trevlig liten restaurang där jag kunde sålla mellan det ät och drickbara medans maken tittade på båtar.

Rolfs idol Elvis stod på Lit de parade i ett gathörn, jag letade febrilt efter Elvis storebror. Ni vet han Tolvis.....
Irish coffe och en Latte Macchiato till mej som eftermiddagsdagsfika på en glassbar.

Efter den ansträngande dagen så var det hem och vila sej lite på balkongen. En dusch och sen visade maken sina talanger i drinkar. Han bjöd på en GT på balkongen. T.o.m med en fin skiva citron som han hade inhandlat själv för egna pengar på Paulas supermarket.
Middagen intogs på en restaurang i hamnen. Vi hade pastadag idag! Jag tortellini och lilla Rolf någon slags spaghetti. Enligt honom är det bara spaghetti som är pasta, allt annat är trams och inte pasta...så nu vet ni det!
Jag smackade på med lite glass till efterrätt, kom på att jag hade ätit alldeles för lite glarre under mina två dagar i Spanien.

Hem till hotellet för att titta på deras underhållning. Ikväll var det show, Greastist Hits Edition. Oj, vad bra det var!
Somnade som två pensionärer klockan 22.30!


2 kommentarer:

  1. oj vad jag skrattade åt tolvis-skämtet!!!!

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härligt med sol och värme och vad kul att få se och läsa om hur ni haft det under veckan.

    SvaraRadera