21 maj 2011

Jobbar?!

Plötsligt händer det! Jag befinner mej på jobbet.......igen!
Blev inringd 21.05, hade blivit någon miss. Det är en s.k vikariehelg men ingen vikarie var insatt.
Så det var bara att resa sej ur soffan, pussa maken hej då på flinten, pussa Gustav på nosen och brumma i väg.

Det gör mej inte så mycket, någon måste ta hand om våra boende och försöka få in en vikarie så dags en fredagkväll är så gott som lönlöst.

Fick ett rart sms från min bästa vän Ingrid när hon upptäckte att jag jobbade:

"Men gud vad du sliter. Du ska väl verkligen inte jobba i morgon när vi ska dricka med måtta och glädje!"

Nej, min vän i morgon ska jag inte jobba för då ska vi fira dej i efterskott.
Och jag lovar att inte blanda allergimedicin och rusdrycker den här gången!
Ingen mera karatefylla för mej tack!

Men jag undrar en sak "dricka med måtta?" Vem är han? Måtta?
Någon ny granne eller?

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Bålsta by night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar