23 maj 2011

Lek med Lotta





Idag åkte jag till Bålsta för jag längtade efter gos och mys med världens finaste hund.
För säkerhetsskull hade jag förberett mej och inhandlat en påse hundgodis i smaken lever.
Man vill ju alltid ligga på plus.
Lotta kände godislukten på en gång när jag klev ur bilen. Hon satte sig fint och gjorde vacker tass, eller det ser närmare ut som high five än vacker tass! Så charmig, man smälter.
Oj, vad jag blev populär! Hon gillade mitt godis. Tyckte nog att det var en fasligt snäll tant som kom ända från grannkommunen med godis till henne.
Vi lekte med bollen och den lurviga bläckfisken och efter en stund blev hon lite trött och somnade.
Då fikade vi gott Jurakaffe och varsin munk med rosa glasyr och strössel. Det gjorde inte ett dugg ont......


3 kommentarer:

  1. När får jag gosa...? Hur söt kan man vara? Vad stor hon blivit! Hon måste ha med henne till jobbet någon natt när jag jobbar. Vet inte vad jag ska muta med...
    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Oj vad hon växer, Lotta! Vet en till som växer så det knakar! :) Eller faktiskt, när jag tänker efter, så vet jag två, en liten och en lite större unge! Den större ungen ska bli två! :)) Så då blir det ju faktiskt tre som växer... spännande! Nog filosofiska matematiska tankar från mig, nu ska jag kolla in sängen och se om den saknat mig!

    God natt!

    SvaraRadera
  3. Min fina lilla nallebjörn :-).Tusen tack for trevligt fikabesök, och Lotta undrar om inte du snart kommer igen ;-)

    SvaraRadera