7 maj 2011

Nu är jag tillbaka!


Godmorgon på er!
Roligt att höra att man är efterlängtad! Har bara sneglat på datorerna i hotellets entré, men använt dom? Icke!
Veckan har varit härlig, jag gör en kort sammanfattning så kommer det bilder och otroligt spännande reportage senare under helgen. Som ni vet så får ju ouppackade resväskor inte stå någon längre tid, utan dom måste packas upp på direkten. Mys med Gustav och Erika står högts upp på min att göra lista idag.

Semestern i korthet:
  • Otroligt god flygplansmat!
  • Perfekt boende på Sunwing Resort
  • Har blivit gammal, kan bli irriterad på skrikande barn och tröga pensionärer som är i vägen
  • Måste man automatiskt ikläda sej matchtröja om man är från England
  • Dansk barnuppfostran?! Jag är chockad!
  • Rolf pratar mycket bra svengelska
  • Hola och bill är bra, användbara ord
  • Hela Tyskland har semestrat samtidigt på Mallorca
  • I 10 fall av 10 blir man bemött på tyska
  • Sprechen sie deutsch?
  • Seat Ibiza var en trevlig bil
  • 90 % av semesterfirarna är överviktiga (jag inräknad)
  • Rolf tyckte det var kallt på kvällen
  • Blev oroad när jag kom på mej själv att vara sugen på en Sangria kl: 11.oo en tisdag!
  • Otroligt gott kaffe på alla ställen
  • Con leche betyder "med mjölk"
  • Såg en naken man på stranden
  • Hörde Gustav jama på nätterna
  • Blev extremt rädd för mej själv när jag låg i solstolen och var sugen på en Mojito, kl: 13.30!
  • Har haft FB och bloggabstinens
  • Varför har man vita tubsockor i sandaler?
  • Magväska och bögsläng är fortfarande vanligt förekommande
  • Tiden går fort när man har roligt
  • Rolf hostar när han topsar öronen
  • Inte så billigt att äta som jag trodde
  • God mat men ingen direkt Aha-upplevelse
  • Blev förvånad när jag ställde frågan "Vad är det godast du ätit den här veckan till Rolf?"
  • Han svarade flygplansmaten!
  • Hit ska jag åka med barnbarnen
  • Plaska i poolerna och leka med Lollo och Bernie
  • Strawberry Daiquiri var snuskigt god!
  • Men vart var Bernie? Såg bara Lollo en gång!
  • Är alla barn på semester fria från uppfostran?
  • Landade 4.00 i morse
  • Varför väljer man att nattflyg när man reser med små barn?
  • Nu ska jag klappa kissen
  • Har jag varit lite negativ angående barn?
  • Har skrivit dagbok så jag ska komma ihåg att få med allt i kommande blogginlägg!



2 kommentarer:

  1. Ja aningens negg mot barn måste jag ju säga :-D

    SvaraRadera
  2. Hahahaha vilken underbar lista :)
    karin

    SvaraRadera