28 maj 2011

Fixardag nr 2






Denna lördag gick fort förbi. Vi började med att hämta Erika på Jakobsbergs station kl: 10.00.
Så långt allt bra men sen.....en del tråkigheter.
Maken satte gasen i botten och mot Ikea, han hade väldigt bråttom. Så bråttom att vi var nära att krocka i en rondell. Jag skrek till när jag såg att han inte såg att en bil kom med full fart in i rondellen. Han tvärnitade och blev arg och Erika slog i knäna i mitt ryggstöd så strumpbyxorna gick sönder och det nyinköpta kaffet spilldes ut.

Väl framme på Ikea så märkte vi snart att vi inte var ensamma. En lördag och dessutom löningshelg, grattis!
Erika handlade på bra, allt hon behövde och det prickades noggrant av på listan.
Diskställ, blommor, krukor, durkslag, kakform, diskborstar, matlådor, strykbräda, gardiner m.m.
När vi nästan var klara med inköpen så var det dags för fika! Räkmackor i varierade storlekar och kaffe, Erika bjussade. Tack min söta!
Vi träffade Herr och Fru Sonefors som också valt att förlusta sej på samma sätt som vi denna lördag, alltså inte med räkmackor utan shopping.

Efter betalning så bjussade maken på 5-kronors mjukglass i den roliga apparaten. Före oss var det en kvinna som tryckte på gröna knappen innan hon satte dit struten, inte så smart direkt.
Jäkla amatör!

Efter en del andra stopp bl.a på Net on net och Willys i Veddesta så åkte vi mot Hässelby.
Rolf valde en annan väg och vad händer då? Jo, vi hittar inte till Erikas lägenhet!
Blev en del grymtande igen och felkörningar innan vi kände igen oss.
Jag fixade dom nyinköpta gardinerna, strök fast det medföljande "klisterbandet" som fåll. Fixade och donade och fick till slut upp dom i fönstrena. Blev jättefint och lite mera ombonat.
Vi drack lite gott kaffe och åt Tuttifruttigodisar innan vi åkte hemåt.

Jag var trött när jag kom hem, har vilat en stund nu och gosat med kissen som för andra dagen i rad har varit ensam alldeles för länge.
I kväll blir det jobb. Ska bli kul att träffa alla igen.

1 kommentar:

  1. Men herregud vi höll också på att krocka i en rondell idag. En bil kom farande i full fart rakt in i rondellen när vi redan var där. Kanske var samma gubbe, ha ha???

    SvaraRadera