15 maj 2011

Ladda för kamp!


Dagens söndagsmiddag i Pettssonska Palatset. Ett stående inslag är Rolfs nu mera vida kända förrätter. Idag en liten variant, tre små snittar med varierande innehåll. Lite spanskt touch på två av dom, serranoskinka.
Vi fick två söta middagsgäster, den ena lite mer söt än den andra.
Erika och min storebror Owe var hungriga. Owe är en lustigkurre, han undrade varför haren
hade lagt små harlortar just på hans macka.
Sen frågade Erika vad det är under skinkan (hon menade förstås den vita röran).Men Owe svarade piskrappt stolen!
Smart svar, under skinkan....stolen! Hajjar ni?
Som vanligt var det supergott!

Sen grillade han pichania, ni vet det otroligt goda nötköttet från kossan med rötter i Argentina.
Har ni inte provat det tidigare, så gör det!
Honungsglaserade, rostade rotfrukter och en klick bearnaisesås och man höll sej tyst en stund!
Jaa, inte Owe då, han kan verkligen prata. Tror att han kommer upp i ett par hundra nedslag i minuten. Jag betraktas som en dövstum jämfört med honom.

Kolla mina fina presenter jag fick från Ingrid och Micke. En fin träskylt, jag älskar träskyltar! Och en stor förpackning Starbuckskaffe, mitt favoritkaffe alla kategorier.
Tack snälla ni! Tycker om er!

Snart dags för lite söndagskaffe, än så länge vanligt Lavazza. Ska byta till Starbucks så fort maskinen indikerar "Fill beans"...längtar.

Sen i väg till arbetet, blir jobbigt att jobba OCH se på hockey samtidigt. Men det är smällar man får ta.
Tror och hoppas att Sverige vinner.....hoppas,hoppas,hoppas!
Sicken helg det varit, först Saade, sen Serranoskinka och sist VM-guld.
Vinner Sverige i kväll ska jag bada i fontänen på Pomona!


1 kommentar:

  1. Åhh vad jag önskar att Sverige vinner så jag får se dig bada i fontänen. Glöm inte att fota det, ha ha.

    SvaraRadera