23 maj 2011

Ewa på charter, sista delen!

Hög tid att ta itu med den absolut sista delen i min numera berömda såpa.
På bilden ovan veckans sista lunchsangria.

Dags att packa. Vi blev imponerade av att man som gäst på Sunwing Resort checkar in bagaget redan på hotellet. Så klockan 12.00 när vi skulle lämna rummet lämnade vi väskor och fick boardingkort i receptionen. När bussen hämtade oss 21.30 var väskorna redan på flygplatsen och vi kunde gå direkt till säkerhetskontrollen. Ganska skönt faktiskt.

Hela dagen var vi således hemlösa. Vi hade ombyteskläder i en nyinköpt Mallorca-strand-bag.
Slöade på stranden en stund........

Åt god lunch på Taste of Texas. Jag club sandwich och Rolf beställde ribs med pommes.
Rolf bad såklart om ketchup till och vi blev förvånade när vi senare kollar kvittot. Dom hade tagit 1 euro för ketchupen!

Som tur är fanns det tre lägenheter vi hemlösa kunde få använda duschen i. Så på eftermiddagen gick vi och gjorde oss resfina, duschade och bytte kläder.

Lite softande på hotellområdet............

Vi gick då sista gången ner till Cala Bona. Satte oss i hamnen och tog oss lite kaffe och sangria.
Tittade på båtar och tyska turister.
En sista Strawberry Daiquiri hos Bröderna Papegoja..........

Kom på att vi inte köpt någon fin present till Gustav. Det fanns mycket fåglar i hamnen. Försökte fånga en, men misslyckades. Han fick en på bild iaf.......

Sista måltiden.......vi var inte så hungriga, Jag valde en förrätt, heta räkor i vitlök.
Mmmm, så gott!
Gick tillbaka till hotellet för att invänta bussen. Resan tog ca en timme till Palma Airport. Där var det då bara att gå till säkerhetskontrollen. Rolf har numera alltid lite problem att komma igenom. Hans nya knäprotes gör så att det piper och blinkar hysteriskt. Den här gången räckte det med att peka på knät så fattade spanjacken.
Det blev en timmes väntan vid gate C 56 innan vi fick gå ombord. Men klockan 00.10 så var det dags att boarda.

När vi kom till vara platser på rad 44 så förvandlades min 50-åriga tidigare mycket glade man som i en handvändning till en tjurig, grinig, bortskämd 5-åring som tappat sin godispåse!

Detta beroende på att dom påsar med taxfreevaror vi hade beställt och som låg fint på våra säten inte var kompletta.
Rolf hade nappat på erbjudandet "Happy Hour" vilket innebar ta 4 betala för 3.
Så fyra flaskor var beställda, två fina whiskey, en gin och en Jäger.
Och kan ni tänka!!! Båda whiskeyflaskorna var restnoterade.....= världskrig!
Vilken katastrof!
Så resan hem vart väldig tråkig. Han gnällde nu på allt: maten, grannen som bredde ut sej, tanten som satt framför, skrikande barn, högljudda ungdomar, det var för kallt, det var för varmt och tammefasen allt var eländigt.
Men snälla.....att två saknade whiskeyflaskor kan ställa till det så?

Flera av resenären drabbades förstås likadant med saknade whiskeyflaskor men Rolf tog det nog garanterat hårdast, stackarn lilla krake.....

Men som en generös kompensation så fick han tillbaka pengarna för ginen. Vilket innebar att han fick två flaskor sprit helt gratis.
Inte ens då log han.
Strax innan landning kom en flygvärdinna och väckte honom. I handen hade hon en flaska fin, dyr Laphroaig whiskey som hon hade fått i retur.
Hon tyckte så synd om Rolf, han såg ju så ledsen ut och undrade om han ville köpa denna.
Och det var klart han gjorde det, nu blev han lite glad men bara lite.

Vi landade 03.50, min bror Owe hade jag tvingat upp för att hämta oss. Klockan 05.00 var vi hemma i Pettssonska och ingen kissen mötte oss! Och jag som trodde att han skulle komma galopperande.
Rolf stupade i säng medans jag ville gosa med kissen innan jag la mej. Han kom till slut och vi gick och la oss.
Han var nog lite glad att se oss igen.