21 maj 2011

Ingrid 50 år!




Idag är en stor dag! Min allra bästa vän Ingrid fyller 50 år och 16 dagar. Just den dagen hon fyllde, den 5 maj packade hon in hela sin söta familj i en flygmaskin och drog västerut.
Närmare bestämt till New York.

Vi befann oss ju som ni vet också på annan ort, men jag ringde och sjöng det vackraste jag kunde för henne.
Idag klockan 18.00 blir det lite party i efterhand.
När jag vaknade idag så frågade jag maken, tror du vi får något ätbart eller ska vi äta middag innan.
Inte för att jag någonsin gått hungrig från Poppelvägen men ändå......
Man vill inte verka för framfusig och girig, ringa och fråga var otänkbart.
Sms var en bättre lösning, jag skrev så här: "Godmorgon! Hur dags serveras snittarna? Dresscode?"
(Vi fick snittar sist vi var där)
Fick ett snabbt svar: "Kom gärna påklädd klockan 18.00. Dock inga snittar men kom hungriga! Välkomna!"
Perfekt! Där fick man svaret man ville ha...kom hungriga! Ingrids mat är alltid himmelskt gott!
Strax därefter kom nästa mess:"Och törstiga"
Åå, vad spännande. Ingrid är superduktig på att laga mat och ställa till med kalas. Man blir alltid proppmätt och full (?!) på hennes tillställningar.

Nu vilar vi oss lite i form innan vi ska trava i väg över nejden.
Tar förstås med mej kameran, den här kvällen måste förevigas.
Har ni tänkt på en sak? På alla fyra ovanstående bilder på jubilaren så lyckas jag ta kort när hon äter eller dricker......haha.

1 kommentar:

  1. Det blir nog ett bra kalas det där. Ska bli spännande att få en rapport och se lite kort senare.

    SvaraRadera