14 maj 2011

Gustav har fest


Fredagen den 13:e......ja det märktes kanske. Inte ett inlägg från mej på hela dagen. Hela bloggen hade kraschat.
Fick lite abstinens kan jag ärligt erkänna. Första dagen på snart 2 år som jag inte bloggat med undantag av ev. charterresor och liknande.

Fick roa mej med annat, som att t.ex sova, leka med kissen, prata i telefonen, jaga dammråttor och slappa.
Gick bra det med, men gudars skymning så trist!

Tittade på eftermiddagen på den spännande semifinalen mellan Tre Kronor och Tjeckien.
Var kul att se Sverige spela så bra och det var kul att se ett utspelat, tjurigt Tjeckien.
Nu väntar en s.k drömfinal som tidningarna säger på söndag mellan Sverige och Finland.
Efter matchen kom dom hemvändande amerikaresenärerna på besök med presenter till både mej och Gustav.
Mina hann/glömde jag ta kort på, ska fixa det senare. Men Gustav var nöjd! Han fick en påse amerikanskt kattgodis av den passande sorten "Partymix"
Oj, vad han smaskade i sej. Tack snälla Ingrid och Micke!

Själv var jag tvungen att åka till jobbet för att tjäna brödfödan. Blev glad när jag haffade en dator på jobbet och upptäckte att bloggen fungerade igen.
Men lite smått irriterande när inlägg och kommentarer försvunnit.

Hade igår tänkt ge er den spännande avslutningen på min roman "Ewa på charter" men det gick ju som sagt inte.
Har avsnitt 6 och 7 kvar, fixar det i dag om tid finnes och skorna håller.

Nu dags för lite sovning. Jag hör hur min lilla man snarkar från sovrummet, ska köra upp han snart.
Kom på att det kan bli en riktigt skön Sverigehelg! Först vinner vi ESC och sen spöar vi skiten ur ett ledset Finland på söndag!
Blir en repris från -91, då både Carola vann och Tre Kronor, fast det var på samma dag.
Nu blir det att fira både lördag och söndag.......eller?

Fast jag tror inte Sverige vinner ESC, det blir nog dom där struthattarna från Moldavien, dom var ju sååå himlans bra!

Guten nacht!


1 kommentar:

  1. Riktigt avundsjuk på New York resenärerna faktiskt.

    SvaraRadera