31 maj 2011

Kul dag!


Som vanligt bråkar bilderna med mej och hamnar på fel plats.
Men ovan ser ni dagens middag i Pettssonska. En favorit faktiskt, Nigellas kyckling.
Potatis, paprika, röd lök, vitlök och morot skärs i trevliga bitar och läggs på en plåt. Ringla över olja, strö på flingsalt och lite valfria örtkryddor.
Lägg ett gäng kycklinglår uppepå och stek i ugn tills det är klart.
Jag brukar göra en tzatsiki till. Prova detta, det är supergott!

Finn fem fel! Den hemvändande fastighetsmäklaren hade varit hemma ett par timmar så .........VIPS var hallgolvet utökat med FYRA par skor, alla i storlek 27!
Men det gör inget, jag blir glad av att se hennes skor i hallen, men maken kommer att muttra.

Nu har hon och Jogge åkt i väg till Smidö för lite födelsedagskalas. Jag ska strax åka och jobba, en extranatt. Mia är hemma med en sjuk liten son och inga vikarier fanns att tillgå.
Så denna vecka blir det tre nätter på raken. Perfekt med en extranatt i månaden, ger lite extra i min för övrigt ganska tomma plånka.

Nu glass och kattmys.

1 kommentar:

  1. Ja just det den där kycklingen skulle jag ju prova. Verkar enkelt och gott.

    SvaraRadera