17 maj 2011

Sjusovare

Känner mej lite smått bakis. Herregud vad jag har sovit! Vaknade först vid 13.00, gick upp och släppte in en kelsjuk kisse som stod och trampade utanför.
Han hoppade snabbt upp i sängen och skulle buffa och gosa med sin favoritmamma.
Men sen efter en stund så var det nog med gosandet, då skulle han ut igen och jag la mej för att morna mej lite....och som jag mornade mej. Vaknade nästa gång 16.10!
Förresten, finns det något ord som heter "morna"? Ni vet vad jag menar iaf tror jag, "vakna till" kan man också säga kanske.
Skuttade upp och tittade ut på trappen, där satt en katt och ville in! Ovanligt!

Tror det kommer bli svårt för mej att somna i kväll, blir nog ett nattskift till fast hemmavid.
Kan ju gå ronder här hemma och titta till mina boende att dom andas och inte har kissat i sängen.

Erika kom på besök idag efter jobbet! Jag blev glad då, jag längtar alltid efter mina barn.
Jag hade även idag gjort ett nytt recept som jag hittade i Ica-bladet. En kyckling/pastagratäng.
Det var mycket gott och nyttigt, bara kyckling, lök, pasta, mjölk och lite riven ost.
En grönsallad till som jag snitsade till med min specialitet, nämligen morötter hyvlade på längden med potatisskalaren. Blir så fina strimlor då.
Nu har Erika gått till simhallen för att simma några kilometer, maken sitter än så länge i soffan.
Tror han somnar snart! Han är både trött och grinig idag, dålig kombo.

Jag ska ta mej en kopp kaffe nu, har bara druckit en kopp idag. Ligger efter känner jag!


2 kommentarer:

  1. Ja hemma hos oss säger vi iallafall att man mornar sig :-)

    SvaraRadera
  2. Här hemma säger vi också att man mornar sig. Det heter det väl?? Bra gjort att sova så länge.

    SvaraRadera