16 maj 2011

Haru käkat blängsylta!!?

Idag har jag varit arg!
Arg på indolenta människor som stå och glor på något dom inte har ett piss med att göra.

Jag var på Willys, utanför stod en ambulans parkerad.
Vid frysdiskarna var det full aktivitet på ambulanspersonal, en kvinna låg på golvet och hade ont, mycket ont.
Tror hon hade ramlat och kanske hade fått någon fraktur.
Vad vet jag, jag letade efter den perfekta påsen broccoli och brydde mej inte så mycket. Det fanns tillräckligt med personal där.

Men det stod en familj där, mamma pappa och en tonårsdotter.
Alla med armarna korsade över bröstet stod dom där och fullkomlig fånglodde på den arma kvinnan, cirka 3 meter i från!
Här var inte snack om något s.k smygtittande utan här GLODDES det verkligen.
Jag hann gå runt alla frysdiskar och dom stod blixtstilla hela tiden och GLODDE!
När jag kom fram till stället där dom stod kunde jag inte hålla mej längre, jag började prata med mej själv högt
" MEN HERREGUD! VAD ÄR DET SOM ÄR SÅ HIMLA INTRESSANT?"
Dom fattade förstås inte ett dugg utan fortsatte att glo ända till ambulanspersonalen rullade iväg med den stackars kvinnan.
Ja, herregud vilka idioter!

Dagens middag var ett nytt recept som jag hittade i Ica-bladet.
Grönsaksris med kryddkorv (med hög kötthalt) och en smaksatt lättcremefraiche, chili och paprika.
Det var mycket gott!
Vi har efter våran Mallorcaresa insett att vi är på tok för tjocka. Herregud, se oss i badkläder var ingen vacker syn! Feta och dessutom bleka........my good! Vet inte hur många spanjacker som svimmade.

Nu är det slut på sötebrödsdagarna. I veckorna ska vi äta mindre portioner, ingen grädde, mer grönsaker, vatten till måltiderna, ingen öl eller whiskey till Rolf och sen raska promenader.
På helgerna släpper vi loss och mofflar i oss som förut, ja eller kanske inte riktigt.
Men lite mera lössläppta på helgerna kan vi vara tycker jag.
Få se om det ger resultat, det är värt att prova iaf. Vi tror stenhårt på mindre in-mer ut (motion)
Funkar det inte blir det att köra igång med VV fast inte under sommaren men till hösten.

Snart dags att arbeta igen, jag känner mej pigg, utvilad och laddad.
Gustav verkar ha vänt på dygnet, han har sovit i sängen ända sen jag gick upp.

1 kommentar:

  1. Ja jag förstår inte heller det där med att ställa sig och glo så fort det hänt ngt. Även jag har samma problem (för övrigt varje sommar att man inser att man är för fet och för blek), ha ha

    SvaraRadera