29 maj 2011

Sjusovare


Oj, vad jag har sovit skönt! Inte vaknat en endaste gång, kändes som klockan var 13.00 när jag vaknade. Blev chockad när jag såg att den var 15.00. Men så kan det bli på helgerna när Rolf är hemma och tar hand om den omhetstörstande kissen.

Blev ett snabbt uppvaknande, lite frukost och uppmumning sen i väg till lilla mor.
Min storebror var redan där och vi fikade god äppelpaj och snabbkaffe.
Rolf har hängt med Erika halva dagen. Dom har städat ur gamla lägenheten, hämtat ett urfint bord i Kungsängen som hon fyndat på Blippet eller Bloppet eller vad det nu heter (citat MP)
Nu när jag kom hem nu från mamma så hade dom sötisarna förberett middagen nu är dom bara en snabbis till Kungsängen för att lämna tillbaka nycklarna.

Det stor en vacker blomsterkvast på bordet, jag misstänker att den är till mig.

1 kommentar:

  1. Det är inte illa att komma hem till dukat bord. Men så är det ju Mors Dag idag också.

    SvaraRadera