15 juni 2011

1 år sen!

Jag är mätt! Provade ett nytt recept idag, köttsvans av gris under italienskt täcke. Det ni, fint ska det va! Om man nu tycker fläskfilé är fint. Själv tycker jag det är billig vardagsmat, extrapris på Willys för 59:-/kg.
Enda nackdelen med fläskfilé är att jag tycker det är så mycket slamsor och annat på den som man måste snida bort.
Ja, i alla fall så var det gott, gjorde så det räckte till matlådor åt både Rolf och Emilie.
Här kommer receptet:

http://www.alltommat.se/recept/Flaskfile-under-italienskt-tacke-4994

Annars så har det inte hänt något upphetsande i Palatset idag. Sov länge, ända till 14.00. Stackars Gustav var alldeles till sej när jag öppnade åt honom, han hade varit ute ensam och ledsen i 6 timmar!

Är sur! Sur på vädergudarna! Som alltid när man ska ställa till med kalas så hotar dom med regn på fredag. Likadant var det förra året. Minns att det fredagen före min fest endast var 7 grader på kvällen!
Fick panik och snälla Ewa och Börje lånade ut ett flertal s.k terrassvärmare. Bra med facebook ibland.
I morgon hänger jag på låset till en nyöppnad affär på Girovägen i Veddesta. Dom annonserar om 3x3 meters paviljonger för endast 99:-/st.
Perfekt att ha hemma, vi kommer säkert ha fler partaj sommartid i framtiden. Och svenska sommarvädret kan man aldrig lita på.

Idag är det exakt ett år sen min bror frontalkrockade. Jag blev fruktansvärt rädd när när jag fick reda på olyckan. Som tur var så klarade han sej med lite småskavanker såsom onda fötter och ben. Men shit vad nära det var en inställd 50-årsfest!

Snart dags att åka tillbaka till jobbet. Rolf är på shoppingtur! Han ska köpa......CYKELHJÄLM!
Han cyklar numera till Kungsängen och såklart ska man vara rädd om knoppen. Jag föreslog barnens gamla frigolithjälmar som jag tror ligger på vinden, men han avböjde. Märkligt?!




1 kommentar:

  1. Jag tror inte det blir regn på fredag kväll. Håller tummarna i alla fall för det. Men annars får vi väl ta på regnkläder och stövlar. Allt ordnar sig.

    SvaraRadera