12 juni 2011

Triss i bilder


Gustav håller till höger i rondellen! Söta kissen tog ett varv runt på mammas sombrero.

Räkmacka beställd! Alltså den här mackan gick inte av för hackor, så god!
Förresten jag glömde i mitt förra inlägg berätta var i Sveriges långa land vi besökte ÖB!
Kan nu droppa nyheten att vi var i Enköping, Sveriges närmaste stad. Hur fasen man nu kan kalla den lilla hålan för stad, och nära? Icke!

Det enda som var bra med den ÖB-butiken var musiken som skvalade ur högtalarna, det var schlager!
"Ska vi plocka körsbär i min trädgård?" (Ann-Christine Bärnsten -75), "Take me to yor heaven" (Charlotte Perrelli -99) var bara några av låtarna.
Detta gjorde att jag smånynnande skuttande omkring och kollade byfånarna och dom tomma hyllorna.

Det vankas fest i Pettssonska igen! Jag fyller år snart och hade lite grejer över sen förra årets stora partaj.
Lite inbjudningskort, plastmuggar, pappersduk m.m.
Inbjudningskorten återanvände jag. Kryssade helt enkelt över siffran noll i " Välkomna till årets 50-årsfest" och satte dit en etta istället.
Samt lite andra korrigeringar, istället för Schlagertema blir det inte helt otippat Spanientema.
Blir inte lika stort som när jag fyllde jämna år men likväl så är vi 26 st som ska dricka sangria i sombreros och lyssna på Julio Inglesias the whole night!

Rolf virkade ihop ett bord på kvällskvisten, duktig han är!
Eftersom jag fyller på fredag räcker knappt veckans kvällar till att styra upp allt, så det gäller att
ha framförhållning.
Skönt att bordet är fixat, nu ska jag bara räkna stolar.....fattas nog några!

Erika kom på efterlängtat besök. Vi (Rolf såklart!) grillade kyckling och fixade goda tillbehör.
Sen lite fika med wienerlängd inköpt i Sveriges närmaste stad. Den innehöll både mormors hosta och sylt, ibland har man tur!
Sockerchocken lät inte vänta på sej!

I natt sover Emilie här, imorgon är det första dagen på hennes praktik på Fastighetsbyrån i Bålsta. Hon har varit och inhandlat lite snyggare s.k mäklaroutfit. En kavaj, fina byxor och ett par svarta skor.
Tänk att hon nu bara är 10 veckor ifrån att kunna skriva Emilie Pettersson, Fastighetsmäklare på visitkortet!

Nej nu har jag annat att göra, heippa!

2 kommentarer:

  1. Vi har nog några stolar som du kan få låna.

    SvaraRadera
  2. Festen kommer säkerligen bli toppen lyckad det verkar alla dina partyn bli!

    SvaraRadera