16 juni 2011

Fyra minuter till 51!

Haha, lustigt va? Påbörjar detta sena inlägg när jag är 50 och avslutar det då jag är 51! Uppmärksamma läsare vet att idag fyller eran kära vän år, igen!
Inte mycket att humma om, livet rusar fram och jag hinner inte med.
Undrar fortfarande när jag ska bli vuxen, jag är som ni vet sååå jäkla barnslig.
Mina barn är snart lika gamla som jag är mentalt, 24 och 26. Känner mej absolut inte äldre än 27, utom på morgonen när jag ska ur sängen.
Då är man stel likt en nydöd och ont lite varstans. Men det är smällar man får ta.
Jag kissar lite oftare också har jag märkt, speciellt när jag druckit kaffe....

Har varit på restaurangbesök ikväll. Närmare bestämt på Vina del Mare i Bålsta. Attendo bjussade på valfri mat och ett glas av valfri dricka. Storstilat! Tack Attendo!
Jag beställde Filé Mignon med klyftpotatis och ett glas Ramlösa.
Den väldigt långhåriga pojken tillika servitören lyckades i alla fall smacka på med 1 rätt av 3 möjliga.
Jag fick nämligen Filé Mignon med pommes och ett glas cola!

Gott det med, så jag struntade i att påpeka. Han hade lite mycket som ensamarbetare att stå i, vi var 23 st tror jag.
Jag var en tråkig kollega och åkte hem först av alla.
Hade lite att styra runt här hemma i mitt kök som absolut inte är anpassat för större fester.
Men som tur var hade Jogge och Emilie redan fixat det mesta.
Bl.a tapenade på flera kilo oliver som gjorde att mixer brann......tråkigt, för det var Jogges nämligen.

Nu är läget under kontroll, i morgon bara lite småfix för min del. Maken åker och hämtar Bä bä vita lamm klockan 10.00 och sen är det bara att snurra på spettet!

Måste sova nu, det är en dag i morgon (idag!?) också.


1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen så ses vi lite senare idag.

    SvaraRadera