11 juni 2011

Nitlott i blomlotteriet

Maken min var ute och rumlade i natt. Vaknade 02.52 utav att det rasslade till i dörrlåset och en len stämma pratar bebisspråk med Gustav: "Nämen e de inte pappas lilla gubbe som sitter här och väntar på pappa, e du alldeles ensammen, din stackare? Nu ska vi gå och lägga oss gubben, ja kom då!"
Så ungefär lät det. Gustav valde att gå ut igen medans "pappa" borstade tänderna och somnade innan han landat på kudden.

Jag vaknade nästa gång 8.30, gick upp och stängde sovrumsdörren.
Hann åka till Bålsta och hämta Erikas linser innan han hade vaknat. Det kostar på att ha en kväll ute med sina betydligt yngre kollegor. Han är ju inte 27 längre precis.

Klockan 12.30 frågade han om jag var hungrig. Han ville bjuda på lunch (som alltid så här dagen efter) och jag förstod att det var på Max som han hade tänkt att den romantiska lunchen skulle äga rum.
Sagt och gjort, vi åkte till Max och svullade i oss varsitt Originalmål, sen for vi vidare till K-Rauta för lite inköp av storpack grillkol.
Vidare hem och vända för att sedan åka till vår lokala trädgårdsmästare Sven-Pelle för att inhandla uteblommor.
Snopet att det var stängt, endera har dom inte öppnat än eller så hade dom bara stängt för dagen.
Vi provar i morgon igen.
Nu hör jag snarkningar från schäslongen...jojo nu har festprissen somnat, igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar