28 juni 2011

Djurtema


Det hänger något fint på vårat verandaräcke!


Ja, det var en liten katt som vilar sej. Läget på Husdjursporträtt på kameran i kväll med.
En liten fjäril har hållt mej sällskap idag. Testade att ta en bild på den, blev väl ganska bra där på hissgardinen.


Först en rapport angående Gustavs öga: En liten äcklig fästing satt precis på ögonlockskanten. Kan vara därför han var irriterad och inte ville ha ögat öppet.
Nu har vi tagit bort den, jag höll och kliade hakan samtidigt i någon slags skenmanöver och Emilie var snabb som attan och fick bort den oinbjudne gästen med hjälp av den fiffiga fästingborttagaren.
Den används för övrigt flitigt här hemma på honom. Plockar säkert minst 5 fästingar om dagen.

Idag hade vi familjemiddag. Alla fyra åt samtidigt! Jag hade gjort en god och nyttig potatissallad som det skulle vara kassler till. Men jag valde färska kycklingfileér istället.
Något som maken snabbt påpekade när jag frågade om det var gott.
"Sådär, jag gillar inte så stora kycklingbitar....."
Okej, alltid är det något. Vi andra använde kniven och skar i mindre bitar, smakade utmärkt.
Länkar receptet här:

http://www.ica.se/Recept/potatissallad-med-rucola-och-kassler-713817/

Efter middagen svepte vi varsin stor kopp kaffe och sen stack Erika och jag till Willys.
Det ordningsamma flickebarnet skulle storhandla och notan var lång.
Handlingen gick galant och snart bar det hem mot Hässelby.
Ett snabbt glasstopp på Mc Donalds hann vi också med. Mjukglass med chokladsås, finns det något godare? Svar: NEJ

Hann precis hem för att se sista halvtimmen av Allsång på Skansen. Ska titta på hela avsnittet senare ikväll. Men herregud, var det någon som var orolig att inte Måns skulle fixa det där?
Han var ju klockren, himla go kille den där Måns. För att inte tala om Danny, han kan både dansa och sjunga samtidigt. Söt är han också, stackarn.....
Vilka karlar! Karlar? Är man det när man är född 1986?

Tror jag ska dricka kaffe nu, var ett tag sen sist.


1 kommentar:

  1. Roffe måsta ha missat ngt som inte gillar kyckling. Kyckling som är så himla gott.

    SvaraRadera