3 juni 2011

www.tröttsomengnu.se



Satan i gatan vad trött jag är!
Ögonen går i kors, jag är lite sliten och trött. Dom här tre nätterna arkiverar jag in i mappen märkt "SKITJOBBIGT".
Nu fungerar det inte längre, bemanningen på natten måste ökas! Helt ohållbart att man ska var ensam med 34 lallare som vägrar att sova och röjer runt.
Som tur var så var Anne med mej i huset nästan hela natten. Men det är inget vi kan räkna med att sköterskorna finns att tillgå.
Dom har hela kommunen samt alla olika boenden som sin arbetsplats. Ganska mycket ansvar vilar på deras axlar.

I dag ska jag sova så länge som möjligt. Kommer inte bry mej om ett någe.
Blev glad när Gustav satt och väntade på mej på trappan. Blev förvånad när maken var uppe, påklädd och höll på att stöka i köket klockan 07.20.
Han är ledig, varför går man upp frivilligt då? Jo, det är vardag fick jag till svar.....?

Nu blir det VM i sovning, godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar