12 juni 2011

PRO-utflykt


Blev dåligt med bloggande i går kväll. Ägnade mej åt annat istället, som att vila och slöa.
Det var rekordvarmt igår, man orkade inte ett dugg. Vi höll oss mest inomhus med stängda dörrar, då blir det ganska svalt inne. Svalt kanske inte är rätta ordet men mindre varmt än ute iaf.

Slog ett personligt rekord i går kväll också.
Jag tittade på TVÅ långfilmer UTAN att somna! Suverän bågsträng Håkan! (internskämt)
Först klockan 21.30 var det Derailed och sen klockan 00.00 visades Ladder 49.
Den senare slutade 02.25! Men den var ju så spännande att jag inte kunde sluta titta. Jag var bara tvungen och se om den stackars brandmannen klarade sej.
Men strax före filmens slut så dog han stackarn, som han hade kämpat i ett brinnande hus i 2,5 timme och fått hela sitt liv passerat revy.
Visserligen med en del reklamavbrott men jag tycker han kämpa på bra i eldhavet.
Det var så sorgligt att jag grät en skvätt faktiskt.

Somnade bums efter filmens slut och vaknade av det sedvanliga söndagsskramlet i köket klockan 07.30, efter 5 timmars sömn.
Maken plockade ur diskmaskinen med buller och bång, tror bara det är han som kan göra det på det sättet.

Efter en snabb frukost och uppmumning så åkte vi ut på en liten söndagsutflykt på tu man hand.
Vi var på jakt efter det ultimata ÖB-varuhuset, i senaste annonsbladet fanns en del bra-att-ha-saker till min kommande Spanieninspirerade fest på fredag.
Vi var på plats på den minst sagt skräpiga parkeringen 10 minuter innan dom öppnade, rena pensionärsvarningen. Vi satt i bilen och kollade på den samling människor som inte hade ett dugg bättre för sej än att köa sej in på ÖB, precis som vi!

Väl inne så fanns det inte ett dugg utav dom grejorna jag hade tänkt köpa, sicket skit-ÖB!
Rolf däremot drog vinstlotten, både lite energiglödlampor och en smart grej att dammsuga öppna spisen med. Han var i lyckorus, bara 169;.!! Som hittat, ta två.

Hann inte mer än komma hem så skulle Rolf prova sitt nya kap, oj vad bra den var. Han dammsög både kaminen och utegrillen. Nu står han där jag gillar mest att han står, i köket.
Sen lunch vankas, Emilie har beställt räkmackor och då får hon det!

1 kommentar:

  1. Vad bra att få reda på att den där dammsugaren fungerade. Vet nämligen några som skulle behöva en sån.

    SvaraRadera