29 juni 2011

Dagens Gustav


Det är bäst ni tittar noga!
För i morgon klockan 10.00 ska Gustavs friseras.
All päls ska rakas bort och han kommer se ut som en trimmad pudel, stackarn.
Varje sommar gör vi detta för att han ska klara värmen bättre och för att han får så mycket tovor i pälsen som inte går att kamma ut.
Hans besök hos frisören/veterinären är faktiskt dyrare än mina frissbesök!
Lova nu att ni inte skrattar åt honom om ni ser han!
Han skäms nog lite och jag är rädd för att han kommer bli retad här på gatan av dom andra katterna. Han kommer bli så liten när all jättepäls är borta.

Annars så har jag inte gjort ett dugg idag. Mest legat och vilat, det måste vara allergitabletterna som gör mej så vansinnigt trött.
Till middag gjorde jag makaronilåda. Maken nöjd för en gångs skull men jag valde att äta en tallrik fil med kårnflejks istället.
Det är så mycket godare med något kallt en sån här varm dag. Och man är inte direkt hungrig heller.
Snart dags att åka till jobbet, jobbar två nätter nu sen ledig tills på tisdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar