19 juni 2011

Ewa .....hrrrmmmm 51 år!

Sol, varmt, härligt.....?
Inte på Ginstvägen i alla fall!


För andra året i rad ställdes det till med kalas i Pettssonska. Och som vanligt hade jag inte vädergudarna på min sida.
I hällregn och 11 grader på termometern så grillades det lilla lammet med en matchvikt på 12 kg.
Rolf hade full upp, det skulle penslas med marinad och vändas varje kvart....minst.
Han hann knappt vända rumpan till så pockade lammet på uppmärksamhet.

Gästerna anlände en del i sombrero en del i regnkläder, Helly Hansen, sydväst och gummistövlar. Micke frös och fick låna tröja av grillmästaren.

Lite svalkande sangria, iskall gazpacho, tapenade och serranosnittar höll gästerna sysselsatta i väntan på att lammet skulle tystna.....nej jag menar styckas.
Vissa av gästerna hade anammat dresscoden med bravur! Sombreros i olika former och Zorro gjorde storstilad entré.

Jag är tacksam över att Rolf byggde ett provisoriskt tak över festlokalen. Det fungerade utmärkt och gästerna såg ut att trivas i den heta Spanienvärmen.......


Spänningen stiger, nu ska lammet styckas. Många nyfikna nunor bevittnar händelsen.
Jag var skeptisk till lammet, såg både vidbränt ut och väldigt litet, skulle det gå att äta och skulle det räcka till 23 personer!
Vidbränt var det inte, marinaden gör att det yttersta ser bränt ut och räckte det? Blev en hel del över......perfekt söndagsmiddag.

Marie, Jessica, Bani och Jonas försöker hålla värmen. Niclas den token kör med uppknäppt jacka! Modigt!

Vid 02.00 tiden hade dom sista gästerna gått hem. Och endast dom här sötnosarna körde partytrick och drack ur kvarvarande slattar.
Sen ville Emilie spela Bezzerwizzer, gick sådär......"Vad hette Adrolf Hitlers fru?" Adrolf???
Jag frös ända in i märgen och la mej 03.30 i Ullaredskostymen, strumpor och dubbla täcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar