4 juni 2011

Godmorgon Lördag


När Emilie och Jogge hade åkt vid tolvsnåret i natt så fastnade jag med datorn i knät (som alltid)
Tänkte att jag skulle titta på "Klockan åtta hos stjärnorna" som jag missade i veckan.
Men det blev lite span i fönstret i stället för en polisbil kom smygande sakta, sakta med blåljusen på här på min (och Åsas) gata.
Inte en gång utan minst 8 ggr fram och tillbaka, upp i vändplanen och tillbaka. Undrar vad dom letade efter och hur smart är det om dom nu skulle leta efter någon att leta med blåljusen på?
Till slut ledsnade jag och gick och la mej, men först kände jag på alla dörrar så då var låsta ordentligt.
Vem vet?! Det kanske var en styckmördare dom letade efter och han vill jag absolut inte ha på besök.
Gustav valde att var lite vild och modig, han ville inte gå in utan satt på trappan och tittade på polisens agerande.

I morse vaknade jag av skrammel i köket. Min omåttligt morgonpigge make gjorde frukost och plockade ur diskmaskinen.
Samtidigt? Guldstjärna!
Nu håller han på att städa garaget. Lilla båten måste in och renoveras och som det ser ut nu i garaget så går inte ens en badanka in.

Idag händer inte mycket, ska vila mej i form. Tre nätters hårt arbete sätter sina spår.
Kanske tar mej en tur med bilen. Skulle behöva köpa lite uteblommor.
Men frågan är om jag orkar det i värmen? Undrar om Sven-Pelle har öppnat än?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar