3 juni 2011

Olé Olle

Så lägger vi denna dag till handlingarna och ser framemot lördagen som närmar sej med stormsteg.
Kanske så snabbt att jag inte ens hinner skriva klart detta inlägg.

Det har varit en bra dag i dag! Gick kanske upp lite i tidigaste laget, redan vid 13.00-tiden.
Men jag blev väckt av en tjatig helikopter, troligen polishelikopter som valde att låta som mest precis bakom vårat hus. Han gav sej inte heller utan stod väl där i luften hur länge som helst.
Det låter högt speciellt när man har fönstret på glänt.
Antagligen hade dom någon hastighetsövervakning på motorvägen.
När jag klev upp hade vi storfrämmat! Det var en glad samling rara människor som satt ute på altanen och fikade. Micke, Lotta, Rolf och Emilie. Lite senare kom Owe och helt plötsligt tog sittplatserna slut!

Dagens middag gick förstås i grilltema, Emilie och Jogge var här och då är grillning förstahandsvalet förstås.
Gott var det och jag drack lite Chablisvin, lättdrucket och gott!

Efter röjning och plock så åkte Jogge och jobbade på Fritidsgården, Emilie for i väg på en snabbshoppingtur och Rolf och jag bänkade oss framför TV´n.
Moldavien-Sverige i en s.k måstematch utan Mr Ibrahimovic som hade ont i ena fossingen.
Tänk att det gick bra utan honom, vinst med 1-4.
En ganska tråkig match med mest spel på en planhalva.
Nu dags att sova snart ska bara vänta tills Emilie blir hämtad av sin hårt arbetande pojkvän. Han slutar 00.00 eller skriver man 24.00 kanske?

Godnatt världsmedborgare!


1 kommentar:

  1. haha, "lilla" Jogge! Kommer ihåg när det var han som var "gårdsunge" och jag personal! Och nu jobbar han på går´n? Ja, där ser man! Kul.

    SvaraRadera