25 juni 2011

Godmorgon midsommardagen!

Natten i natt var dem segaste jag varit med om. Klockan rörde sig knappt framåt.
Alldeles ensam har jag roddat runt bland sovande boende, vakna boende, dammråttor, dålig luft och dåliga TV-program.
Ingen hjälp från någon sjuksköterska av den enkla anledningen att det inte fanns någon att tillgå. Dåligt, tycker jag! Det borde iaf sättas in en extra undersköterska kan man tycka.
Gjorde så gott jag kunde med morgonarbetet.

När allt var klart satte jag mej på balkongen och andades. Andas gör man väl jämt, förvisso. Men nu andades jag frisk, härlig och ren morgonluft.
Kändes härligt att få rensa lungorna.
I natt har jag varit om möjligt ännu värre i min allergi. Huset gör mej dålig, ögonen igenmurade och det kliade på hela kroppen samt att jag fick eksem på armarna.
Nu när jag har kommit hem så är besvären som bortblåsta!

Såg även tre!? polisbilar på en och samma gång från balkongen och en yngre dam som gick baklänges.
Finns många kufar i Bålsta men jag tror dessvärre att det finns ännu flera i Bro.

Nu ska jag sova, idag känns det som jag har en chans på att slå mitt personbästa.
12 grader och molnint är en perfekt förutsättning för detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar