27 juni 2011

Det ska vara italienskt!


Fick en mycket trevlig kokbok i födelsedagspresent av Jorge och Antonella.
Kan verkligen rekommendera den, finns massor med gott. Trevlig författare som varvar recept med egna berättelser och bilder från Italien.
Kommer laga allt i den, garanterat! Men lite pö om pö, ni vet maken och pasta är en av dom lite sämre kombinationerna.
Men faktiskt så är det inte bara pastarätter utan massor med andra italienska specialiteter.

Mitt första val blev idag, Spaghetti alla Carbonara. Inte alls tilllagat på det sättet jag tidigare lagat rätten. Här var det ägg, lite grädde och parmesan som blandades med pastan.
Asså jag säger bara det....det var så gott! Min pastafientlige make smaskade i sej två stora portioner och tog även resterna i matlåda.


Vad har hänt annars idag i mitt trista och innehållslösa liv då?
Somnade bums i morse och vaknade av telefonen klockan 11.48! Typiskt. Det var en reparatör från Telia som ringde och berättade att han var på väg till min mamma.
Stackarn har inte kunnat använt luren sen i onsdags. Hon felanmälde den hos en av sina väninnor och uppgav mig som kontakt.
Och nu var han alltså på G.
Så det vara bara att hoppa i brallorna och fara iväg och kolla om hon var hemma. Tog hennes extranycklar med mej i fall hon var ute på stavgång eller andra dåligheter.
Hon var hemma och bad om ursäkt 122 gånger att jag blev väckt blablabla.
Hem igen och hopp i säng igen, nu med Gustav som sällskap.
Vi sov ända till 15.30!

Kvällens storsinta planer är att titta på Johan Falk-filmen och äta glass.
Mycket glass......
Glass är gott!

1 kommentar:

  1. Förstår att det finns många goda recept i den där kokboken.

    SvaraRadera