7 juni 2011

Landskamp

















Medans Jogge stack till Bro Ip och tränade ett gäng trötta 15-åringar så bakade Emilie lite goda muffins.
Såklart smakade dom himmelskt när dom gräddades i Amerikamönstrade muffinsformar inköpta på Ullared för 5.90.

Jessica ringde strax före 19.30 och jublade att jag skulle titta på Rapport. Det hade uppdagas mera i min favoritföljetong Upplands-Bro kommun.
Hoppas ni har kollat på klippet i mitt tidigare inlägg.

Är det inte lite hemskt att den stackarn som nu vågar träda fram är tvungen att sitta förklädd och med både namn och röst fingerat!???
Är det en diktator vi har att göra med?? Nej, men min f.d chef och hon är som en fullfjättrad diktator.
Nu kanske ni förstår varför vi inte fick något direkt stöd av våra f.d kollegor när allt hände med oss...... INGEN VÅGADE!
För då var risken stor att dom blev omplacerad eller av med jobbet!
Hennes favoritreplik lät alltid så här när någon opponerade sej: Passar det inte så är det bara att hoppa av tåget!

Jag hatar henne! Och mår både illa och ryser när jag ser inslagen på TV.

Klockan 20.00 så byttes ljugande, sjuka,manipulativa, störda chefer i Upplands-Bro kommun ut mot ett gäng glada gulklädda fotbollsspelande pojkar på ett fullsatt soligt Råsunda.
Nu blev det genast så mycket roligare!
Enkel vinst med 5-0 mot ett Finland som verkade ha anammat dom där orden att hoppa av tåget.

Nu har jag pratat med Jessica i telefonen en stund. Tror det kommer bli en spännande dag i morgon!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar