13 juni 2011




Jag älskar måndagar!
Idag gick jag upp tidigt, redan 7.30 helt galet! Men som den goda mor jag är ville jag vinka farväl till Emilie när hon åkte iväg på sin första dag i praktiken.
Detta var naturligtvis ett skämt, jag vinkade inte alls utan sa ett grötigt Heddå från soffan med munnen full av smörgås av typen bajsalättbröd och nyhetsmorgon på televisionsapparaten.

Tänkte först sova frukost nu, powernappa redan klockan 10.00. Men kom på att jag har en del otroligt viktiga ärenden idag jag måste utföra. Kolla bara in denna to-do-list, blir svettig och ansträngd bara av att skriva den:
  • Systembolaget i Bålsta
  • Köpa uteblommor
  • Veckohandla
  • Posta ett brev
  • Röja i hemmet, badrummen behöver få sej en redig omgång
  • Rengöra kaffemaskinen
  • Dricka kaffe
  • Hämta posten
  • Laga den evigt trasiga middagen
Ja, ni ser själva, inte en lugn stund!
Dags att sätta igång. På med paltorna och iväg mot Bålsta.


1 kommentar:

  1. Det är nog nästan lugnare att få gå och jobba på dagarna än att ha såna där långa listor.

    SvaraRadera