16 juni 2011

Sicket skämt!


I god tid satte jag mig i bilen med siktet inställt på Girovägen 7 i Veddesta. Misstänkte redan när jag svängde in på Girovägen att jag inte var ensam.
Du det var apmycket folk! Ingenstans att parkera, folk trängdes och stod parkerade huller om buller.
Jag parkerade vid Komethallen olagligt, "Endast för våra besökare".
Herregud, en lång ringlande kö med fula griniga människor stod utanför dom stängda grindarna, klockan var 09.55.
När väl grindarna öppnades så valde jag att stå på håll och inspektera cirkusen!
Såg ut som Tjurrusningen i Pamplona eller typ en Idol-audition i Stockholm, hahaha.

När jag var inne så gick jag direkt fram till en kille som jobbade där och frågade efter paviljonger ni annonserade om för 99:-.
Han la huvudet rart på sned, skrattade till och kläckte ur sej:" Nääää du, dom finns inte!"
VA? sa jag och han fortsatte nu med huvudet på sned fast åt vänster:" Nääää du, vet dom var något fel på, dom gick inte att montera i hop!"
Jamen, tack så jävla mycket då!

Verkade vara en riktig ruffelochbågaffär (citat M) det där. Ca 20 personer stod och bråkade om samma hammock! Hammocken var också nedsatt massor, men kruxet var att det fanns bara.....just det, EN enda!

Sur som en citron åkte jag därifrån och ringde min uppfinneserike man. Han var inte orolig och kommer att fixa det här ändå, bilder kommer senare.
Han kommer bygga in hela Pettsonsska i plast, pressenningar, Ullaredsplastpåsar och äggkartonger!

Sen for jag till Willys i Veddesta och yrade runt likt en höna. Värdelöst att handla på affärer man inte hittar. Handlade allt till det stora tabberaset i morgon.
Nu har jag och Gustav sovit och snart ska jag åka mot Bålsta för att äta middag med mina arbetskamrater på en restaurang. Vi blir tydligen bjudna av våran arbetsgivare. Snyggt!
Det blir ett snabbt besök för mej, jag har plenty att göra hemma ikväll.

Ha en trevlig kväll som personalen på Willys i Bro alltid säger, alla utom en surmule.

Och där försvann min signatur......




1 kommentar:

  1. Äggkartonger??? Ska bli spännande att se. Är det månne isolering i tältet, eller??

    SvaraRadera