1 juni 2011

Diagnos?

Godmorgon mina vänner!
Idag drar jag inte allt om hur jag har sovit o.s.v. Det vet ni redan.
Just nu håller jag på att bli galen. Det är något fel på mina ögon! Det bränner som eld i dom samt att dom rinner, svider och kliar. Är riktigt obehagligt och jobbigt, tror förstås att jag ska bli blind.
Likadant var det i natt på jobbet. Men som den doktor jag är så har jag redan ställt en diagnos.

Jag googlade ( jag älskar att googla!) "bränner i ögonen" och vips så visste jag vad det berodde på.
På internetmedicin.se stod att läsa:

Ögon som svider, kliar, bränner eller klistrar i hop:
  • svider-ospecifik konjunktivit
  • kliar-specifik konjunktivit
  • bränner-snöblindhet eller svetsblänk
  • klistrar ihop-infektiös konjunktivit
Jamen, då så! Då behöver jag inte vara orolig, jag har ju naturligtvis varit ute i snön för länge....
Tänk så bra det är med internet! Eller??!


2 kommentarer:

  1. Du är rolig!!!
    /Sandra

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är allergi de luxe du har. Stackare, jag vet precis hur det är och hoppas verkligen du lyckas få tag på ngt som hjälper.

    SvaraRadera