15 april 2012

Bara Gustav



 Så var denna helg till ända. Det har varit en helg i lugnaste laget, har inte gjort så mycket. Bara slappat.
Ganska skönt förstås! Nu väntar en vecka med många jobbnätter, fem stycken närmare bestämt.
Ska bli kul!









Gustav började med att provsmaka denna blomma som har blivit i det torraste laget.
Tror inte han gillade smaken utan hoppade ner när han hade skräpat ner färdigt.
Jag blev lite orolig att den skulle vara giftig, men han fick inte i sig nåt utan gick mer in för smula sönder den i molekyler.





Idag var det bättre väder och Gustav skuttade runt på gräsmattan.
Glad och lycklig!
Finns det nåt härligare än en glad katt med hög svansföring?


Vi lekte hund, d.v.s jag kastar pinnar, kottar eller mossbitar och han springer efter. Sen får jag gå och hämta och slänga igen....och igen....och igen.
Jag får på det sättet motion och Gustav gillart!



Husse i färgglad jacka fikar på trappan i vårsolen.




Här leker vi kurragömma. Var är Gustav? 


Jag vet... det var bara bilder på Gustav. Ni behöver inte titta men jag gillar att ta bilder på mitt favoritobjekt. Men någon proffsig djurfotograf blir jag aldrig. Det är svårt att fotografera djur!


Till middag var hela familjen samlad, utom Jogge som skulle dinera med sin pappa.
Vi grillade och åt en supergod brakmiddag tillsammans. 
Till efterrätt gjorde Emilie en smaskig fruktsallad.
Efter det var så skitmätta att vi gav oss ut på en powerwalk. Vi gick i nästan en timme och hela tiden hade vi en mulleklädd, flåsande benrangel i hasorna.
Men vi vägrade att släppa förbi honom!

Och för er som vill se bilderna i större format så är dom klickbara.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar