8 april 2012

Tulpaner och trött katt


Hej Bloggen?!!
För jag har tydligen en blogg, en något bortglömd sådan vad det verkar. 

Det blir så dom helgerna jag ägnar mig åt att sova. Jag är bra på mycket men sova är jag nog världsmästare på!

Nattens arbete på sköna Flottis var igår kväll först till en början ganska lugnt och mysigt. 
Jag fikade med tanterna medans vi tittade på "Kvällen är din" .
Idag ställdes den upprepande frågan 27 gånger.....: "Vet du var dom sjunger någonstans?"
Jag svarade utan livlina Stockholm.
Men senare under natten blev det om något ett uns lite mer att göra. Ett par stycken som inte ville sova, var oroliga och skulle hem!
Fullmåne ute och det är efter åratal som nattpersonal ett säkert tecken på att det blir oroligt.
Absolut inget påhitt eller skröna som många hävdar, är det fullmåne så blir en del mångalna. 

 Till slut lugnade det ner sig och jag kunde återgå till mitt bokläsande.
Håller fortfarande på med Zlatanboken, är på upploppet nu och jag gillar han!
Jag vet...det tar tid för mig att läsa böcker, är inte så van.

I morse när vi åkte hem berättade Mia att det var en söt liten tant på hennes avdelning som hade frågat henne hur länge hon hade varit pensionär...Hysteriskt kul tycker jag! 
Med tanke på att Mia bara är 41!

Sovit däckad med öronproppar i alla öronen i 6,5 timme. Vaknade av att en kisse kom in i sovrummet med bredsladd och granbarr i pälsen och jamade högt i falsett.
 Jädrar vad det skar i öronen, trots proppar. Han tyckte att nu var det väl ändå dags att gå upp och passa upp mig?
Nu har jag ätit lite lunch och ska strax åka mot Arlanda, Emilie coh Jogge landar vid 18.00.
Rolf är hos sin pappa för att äta påskmat med sina systrar. Jag avböjde deltagandet i denna sillfiesta, alldeles för tidigt för mig att skena upp till klockan 14.00. Sen var det det där med påskmat också.
Vi åt det igår, det får räcka. 

Mina fina tulpaner på bilden fick jag av en gammal f.d kollega på Pomona. Hon jobbar numera bl.a som torgkärring och säljer blommor. Och hon vet att jag älskar tulpaner så i fredags stannade vi till i Kallhäll på väg till jobbet och jag fick dessa vackra. 50 stycken var det så jag har två stora fina buketter nu! 
Tack snälla Karin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar