14 april 2012

Shuffle och gå!




 Plötsligt blev det vårväder igen! Jag snörade efter brakmiddagen på mig mina walkingskor, stoppade lurarna i öronen och solglajjer på snoken och iväg. 

Solen sken, barn hoppade på sina studsmattor som varenda familj verkar ha i trädgårdarna,
 det luktade grillos över hela bygden och folk var glada!
Alla fyra personer jag mötte hejade glatt!  Hej, hej!
 Fårskallarna på bilden hejade inte utan dom bara blängde surt, var kanske rädda för att jag skulle äta upp deras käk eller nåt, vad vet jag.

Spotify!! I love it! Tryck på shuffle och sen är det bara att lyssna OCH gå........gärna samtidigt!
Men jag har något fel på gummisnodden mellan hjärna och fötterna!
Jag MÅSTE gå i takt till låtarna annars funkar det inte för mig. Ställer till lite problem ibland.
Har fixat en playlist nu som jag så påpassligt har döpt till....Powerwalk. Tog en stund att namnge den, men sen kom det som en blixt från klar himmel. Smart är bara förnamnet, Snabbtänkt är efternamnet.

Där finns alla mina favoriter, mycket schlager förstås. Carola, Perreli, PH, Shirley Clamp, Linda Bengtzing, Björn Skifs, Timbuktu, Lady Gaga, Danny, Saade, Tomas Ledin, Orup och många fler.
Man vet aldrig vilken låt den slumpar fram och om jag går bra och i takt till t.ex Danny för att sen slumpar den fram t.ex Timbuktu som är i ett långsammare tempo får jag sedemera göra små hoppsasteg för att komma rätt i takten. 
Måste se sjukt ut om någon ser mig. Sen är nästa låt är en med mer fart i t.ex Mitt i ett äventyr och jädrar vad jag får gasa på då, det blir lite kortare kliv och lite flera hoppsasteg för att hinna gå i fas när Carola sjunger.
Måste hon sjunga så fort?

En timme var jag ute i alla fall. Känner mig snärtig och hurtig, ska fira med en banan!

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar