21 april 2012

Paj och kraschlandningar!




Min man är inte bara snickare, idag ikläder han sig rollen som pajbagare också.
Han ska öppna firma, Roffes Allfix AB kommer den att heta.
Bra karl fixar det mesta. Fast det är synd att han har så taskig hörsel. Vaknade klockan 12.30 av att Emilie kom hem från Smidö.
Hon hade idag bokat sin egen bil för en tur till ett köpcentrum med sin lillasyster.
Något som Rolf missuppfattad och blev därför snuvad på bilen som han tänkt ha till båten.
Ett I-landsproblem när den andra, stora bilen är trasig.

Men det löser sig, han får helt enkelt jobba med båten i morgon.
Själv kunde jag inte somna om utan låg och vilade några timmar till. Sen spratte det till i benen och jag skuttade upp och svepte en hallonsmoothie på ett ben och gav mig ut på en 70 minuters powerwalk i solen.
Var genomsur när jag kom hem. Hade för mycket kläder på mig. Ett bra, funktionsdugligt träningskit står högts upp på Gekåsnotan.
Eller som min mor uttryckte sig igår: Ja, du flaxar ju runt halva Sverige för att köpa kläder!
Stämmer inte helt, i Norrland har jag aldrig köpt kläder.
Fast jag är glad att jag kommer i mina Adidasträningsbraller med rosa revärer jag köpte i Usa.
Dom hade förut suttit i garderoben och krymt och plötsligt nu så har dom expanderat så både mina rasben och rumpa får mer än väl plats!
Dagens bäst framshufflade Spotifylåt var idag Hope and Glory med Mumsmums. Shit, den var riktigt bra att galoppera i takt med!

Snart är pajen klar, han jobbar på bra Allfixarn!
Lite bilder kommer här!



Kanske inte snickarskjortan är anpassad för köksarbete. Men som sagt han var preppad för båtslipning men det bidde köksarbete istället.

I kväll är det på´t igen! En natt till på mitt fina äldreboende. Igår hade namnskyltar kommit upp på dom olika avdelningarna. Järfälla Kommun har döpt dom olika avdelningarna i flygtema förstås eftersom boende är byggt på det gamla flygfältet.
Min avdelning heter Viggen! Mias heter Gripen och kortis heter ........Tunnan!?
Vad soma-avdelningarna heter ska jag kolla i natt.
Kul att jobba på Tunnan, soptunnan....men tydligen finns det en flygplanstyp som heter just tunnan.
Jag gillar Viggen, har det kraschat någongång?
Gripen var väl det som landade på Långholmen en gång va?

Stolta Viggen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar