20 april 2012

Samma gamla visa...



Tjolahejsan alla glada!

Slumrade till en stund på sängen med min lurviga kissekatt som sängvärmare. Skönt och välbehövligt!
Jag tänkte nämna något om vädret just här men struntar i det.

Idag har jag handlat med mamma. Det gick i en angenäm hastighet och jag tror hon fick med sig allt hon behövde, likaså jag.
På den efterföljande fikafiestan stod glädjen högt i tak! Idag var samtalsämnena dessa:
svartingar, en snygg chilenare (inte J), postorderföretag, gamla människor som ingen vill ha och till sist styrelsen i Brf som lurar alla.

Veckans duktiga var bara en, nämligen Åsa. Inte du Åsa! Utan en annan Åsa.
Hon kunde allt! Gillade att hålla på med små petnoga saker, kunde laga datamaskiner, var duktig på matlagning samt gjorde allt tillsammans med sina barn! Jojo! Imponerande!
Fast i hennes kundvagn när vi stötte ihop med henne på Willys så tyckte jag det såg ut sisådär med matlagningen, där låg nämligen två paket FÄRDIGA pannkakor!

 Vidare förklarade lilla mor att dom har slutat att ta emot beställningar på postorderföretag på annat sätt än via beställningar på nätet. Detta för att alla gamlingar som ingen ändå vill ha kvar i samhället inte ska få beställa några kläder. (Alla gamla har inte datamaskiner alltså?!)
Tror (vet) att hon har fel där, det går visst att ringa eller skicka in sin beställning.

Efter 45 minuters snabbkaffedrickande åkte jag hem, men huvudvärk.

Funderar på middag ikväll. Vet inte om jag ska satsa stort och göra en paj eller om jag bara ska steka falukorv och koka makaroner.
Kanske inte så kul fredagsmat men va 17, man ska ju bara bli mätt! Och jag heter inte Åsa!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar