30 april 2012

Fredag i Ullared!



 Jag vet att ni har väntat!
Nu är det hög tid att försöka återge min dag i Ullared denna fredag den 27 april. Löningshelg!
 Fast det märktes inte av, som tur var. Var mest pensionärer, ofokuserade män och andra bromsklossar som ständigt stod i vägen.


Alarmet ringde 06.30 då hade Anne H sedan länge varit vaken. Hon hade åtagit sig rollen som Frukostvärdinna och hade dukat upp en dignande frukostbuffé!
Vi åt en stadig frukost, fyllde på vattenflaskorna och gav oss i väg. Laddade till max såklart!


Verkar gå åt olika håll dom här. Till bilen ska ni flickor!


Klockan 8.15 var vi på plats igen. Inte ett dugg mycket bilar på den stora jätteparkeringen.
 Vi behövde alltså inte heller denna gång använda av oss vårat VIP-pass, bara att glida rakt in i härligheten och börja göra det vi är bäst på....shoppa!


Klockan 11.00 hade vi bestämt lunchträff i restaurangen på våning 3. Och nu ska ni spetsa öronen ni som väntat på den spännande fortsättningen i Annes bortglömda vinhistoria!
Dom säljer vin i småflaskor i restaurangen, KANON! KÖP! sa jag till Anne H, kvällen är räddad!
Sagt och gjort, lilla fröken Hauge handlade glatt på sig två flaskor rödtjut för dyra pengar. Dessvärre  såg hon besviken ut när hon kom till bordet: "Dom tog av korkarna i kassan och behöll dom! Jag vill inte dricka vin NU!


Anne P löste problemet snabbt (trots hon är från Finland). Vinet hälldes över i hennes vattenflaska som givetvis först tömdes på vattnet. Sen ner i handväskan för att senare smugglas ut genom kassan och drickas senare till middagen!
Bragdmedaljen nästa! Vi kände oss helt plötsligt som 15-åringar igen!


Bra jobbat Anne! Två urdruckna flaskor och klockan är bara 11.30!


Lite koll i andras vagnar är alltid lika intressant.


Min skörd denna dag två. BARA tre gula påsar!


Tillbaka i stugan och nu skulle alla Anne H´s kläder in i dom nyinköpta vakuumpåsarna så att vi skulle få plats med allt i bagaget inför lördagens hemfärd. Vakuumpåsar är ett himla bra påhitt.
Kläder för många pengar blev plötsligt ett platt litet paket.


Till middag åt vi inte den planerad köpepizzan utan köpte sallad istället, alla utom jag.
 Jag hade paxat fredagens laxrester och åt med god aptit. Gott som 17, nästan som 18.
Lagom till Let´s dance dukade jag, ostansvarig, fram en enkel ostbricka.


Vi flyttade in i Bålstabornas sovrum där TV´n var placerad av någon konstig anledning.
Ovan mina centimetertjocka läckerheter som bär ansvaret för min viktuppgång denna vecka.


Anne H visade med glans sin skicklighet på multitaskning eller simultinkapacitet 
som det också kallas.
 Hon både drack vin, åt ost och kex, stickade OCH tittade på tv SAMTIDIGT dessutom liggande i sängen! Kvinnor kan!
 Imponerad de luxe!

Vi la oss tidigare denna fredagkväll, det tar på krafterna att sova lite, gå upp tidigt och handla en hel dag.
Tror vi släckte redan 23.30, jag somnade innan huvudet hamnade på min medhavda nussekudde. 

Ja, där har ni våran Ullaredsresa i snabbformat. I morgon ska jag kanske visa er mina inköp, om ni är snälla!

Nu ska jag chilla sista timmen med mina sötnosar. Sen bär det av till jobbet, tre nätter på raken! 
Jihaaaaaaahaahaj!


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar