9 april 2012

Skön afton!



Tillbaka till verkligheten igen! Jag är vaken, utvilad och på G igen, liket lever!
Igår när jag kom till jobbet så kunde jag inte annat än le stort. Där satt "mina" fyra tanter och sjöng med i Så ska det låtaprogrammet! Ja, förresten tre satt och den fjärde dansade!
Christer Sjögren verkade vara idolen för dessa damer.

Kvällspersonalen gick efter avrapportering hem och jag frågade mina raringar om dom inte ville ha lite kvällsfika. Alla tackade ja i korus förstås och jag serverade Skogaholmsmackor med ost och en stor kanna saft.
Alla var nöjda och tyckte jag gjorde så goda mackor, vi har det bra här!
När Så ska det låta var slut bytte jag kanal till Bingolotto, det gillade dom. Loket var populär!

Lite sköna kommentarer som yppades under kvällen:
  • Nu är det nära till en puss! Det var länge sen man fick en puss av en karl! (När Loket kramade en dam)
  • Undrar vilken lokal dom är i? (Den frågan upprepades ett antal gånger)
  • Det är många karlar som är lite runda nu för tiden.
  • Dit ska jag anmäla mig! (Bonde söker fru-reklamen)
  • Det är så killarna klär sig idag, lite extra fint på varje bit (Om programledarens guldkavaj)
  • Tack snälla du för dom goda korvmackorna! (Skogaholmslimpa med herrgårdsost)
  • Den där killen har jag haft på fika hemma i mitt kök! (Frank Andersson)
  • Jag har dansat med honom i Värmland! (Christer Sjögren)
  • Vi jobbade tillsammans på Telegrafen han och jag (Jan Bylund)
  • Tack snälla du för du är så snäll, jag har det bra här! Men vars ska du sova i natt då?
  • Tycker det är lite väl lite karlar på det här stället! (Bjöd upp den manliga SSK när han kom)
När sedan Sten Nilsson sjöng Leende guldbruna ögon så blev jag nästan lite gråtfärdig. ALLA tanter sjöng med OCH kunde texten, helt otroligt!

Klockan 22.30 hade alla damer gått och lagt sig, nöjda och glada. En t.o.m sjöng högt medans hon bytte till nattkläder " I morgon är en annan dag trallalaatalalla!"
En natt med god nattsömn för alla dessa , tänk vad lite umgänge, fika och allsång kan göra gott!

Ett äldreboende med kvalité och guldkant. Och vi  är bara i uppstarten än!







1 kommentar:

  1. Kärlek! Det är det som poppar upp i mitt huvud när jag läser detta! Vilka underbara tanter!

    SvaraRadera