19 april 2012

Mjuk som en barnrumpa...kanske



Sen kväll och alla sover utom jag! Ska försöka hålla igång ett par timmar till. Vore bra om jag sover länge i morgon eftersom jag ska kliva på tre nätters arbete.

Idag var vi fyra runt middagsbordet. Jag gjorde en ny VV-rätt, italiensk kycklinggryta med ris. Den var jättegod och mycket lätt att göra.  Halvitalienaren gillade den skarpt, ett gott tecken!
Inte alls farligt med PP i den, endast kycklingen räknades och så riset förstås. Kom i skrivande stund på att jag har en del kvar att äta och klockan är redan 23. Blir att hetsäta då när jag är klar med bloggandet!  Jihaaa!

Efter middagen och det tråkiga röjningsarbetet så gick Emilie och jag på en powerwalk. Den här gången en annan 50-minutersrunda, runt i vårat trivsamma samhälle....(obs: ironi)
Snabbdusch och sen dags för hockey på TV.

Grottade in mina små nyduschade fossingar i dessa kletiga plasttossor....virade tre varv kirurgtejp runt så att dom skulle sitta kvar.
Detta spektakel visade sig var förenat med livsfara, herregud det var som att trampa runt i 2 dl snor runt vardera fot. Prasslade gjorde det också och Rolf blev irriterad. Han gillar inte konstiga ljud.
Bäst att hålla sig i stillhet....i två timmar!




Många snackar om detta undermedel, Babyfoot. Kom på att jag köpte ett paket redan i höstas och sedan glömt bort det.
Nu ska vi alltså se om ett par dagar vad som händer, spännande.

Kanske få ta in lövkorgen eller skottkärran till att samla ihop all gammal död hud under mina fötter.
Kom på att jag idag uppgav min längd på 176 cm när jag fixade passet. Kommer inte stämma, minst en cm kortare satsar jag på när detta är över.
Fortsättning följer och jag lovar er kräkmagar att jag inte kommer visa bilder på hur fötterna eller det torra hudavlagringsberget kommer se ut under resans gång.

Nu måste jag hitta 9 PP, jag börjar med att leta i kylen! Tror det finns något där att stoppa i truten...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar