14 april 2012



Hej Bloggen och hej alla mina fans världen över!
För det är verkligen världen över, på första plats kommer såklart Sverige sen kommer läsare från det stora favoritlandet i väst.
Fast såklart tror jag inte det är direkt några läsare utan främst mitt bloggnamn...nämner ju staden New York i det.

Vad har hänt för stort i Pettssonska idag då? Först fick man sig en smärre chock när man tittade ut i morse, en jävla meterhög snö hade kommit under natten. Totalt onödigt! Vad mer som är onödigt var alla dessa informativa statusuppdateringar, ibland med klämmiga bilder på FB om att det snöade, jotack jag ser det, är inte blind ännu!

Deppade ihop, drog ner rullgardinen och satte mig och deklarerade på nätet. Smidigt som attan. Efteråt blev jag glad, klirr i både Roffsingens och min plånbok till midsommar! Rejält också!
Glad Ewa!

Maken ville äta senare räkmacka, bjöd ut frugan på en liten tur till Bålsta. Vi landade i Centrum och drack latte och åt räkmackor. Försökte skrapa bort majonäsen fast det var redan minimalt så det gick inte.
Träffade två gamla kompisar som också var räkmackesugna, dom satte sig vid oss och vi pratade länge om allt och inget.
Lilla Anne kom också förbi och sa hej!

En tur in på systemet för inköp av vin till Emilie och öl till farbror Rolf.

Nu ska vi strax äta, idag har jag gjort en favorit Tacolasagnen!






1 kommentar:

  1. Gillar inte heller den här jä...la snön. Vi provade den där Tacolasagnen och den är verkligen god./Åsa

    SvaraRadera