3 april 2012

Män kör bättre än höns!



I veckans lokaltidning står att läsa bl.a följande:


 Jamen, det var väl ingen större nyhet? 
Är det någon som har tvivlat?

 Nattens jobb var lugnt, lugnt och väldigt, otroligt lugnt. Man finns till, man räcker till och är där för  dom boende som förhoppningsvis känner sig trygga med det, that´s it! 
Demensvård 2.0.
Jag gillart, även fast det är nåååågot lite mindre att göra än mina tidigare jobberfarenheter.

Var trött i morse även fast man inte kunde tro det, tjattrade i 180 på vägen hem i bilen tillsammans med Mia och Johanna. Man är aldrig för trött för att prata.
Somnade per omgående utan sällskap av kissen, han valde att stanna utomhus idag, den galningen. Det var kallt i morse.
Vaknade på eftermiddagen av att dörren låstes upp....jag fattade föga? 
Va? Har Gustav fått hemmanyckel och när kvitterade han ut den i så fall? Visst kan han mycket den intelligenta kissen men att låsa upp dörren? Han kan däremot öppna dörren utifrån om den är olåst.
Rusade upp och hann se baksidan av Jogge, aha det var han som var här och lämnade eller hämtade något och samtidigt släppte in den hungriga katten.

Idag gör jag det enkelt till middag, blomkålsmos och lite korvar i olika former, färger och modeller.
 Men först en påtvingad lättare lunch, jag är aldrig hungrig!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar