7 april 2012

Underbart samtal!



Hemkommen från jobbet och jordens lugnaste natt! 
Hade mys framför nya tv´n igårkväll med fyra kvällspigga damer.
Vi tittade med förtjusning på Let´s Dance, åt mackor och drack te.

Så här lät våran konversation under en knapp timme, mellan 21 och 22:

Dam A:      Å, vad fint dom dansar!
Dam B:      Undrar vart dom är någonstans?
Dam C:      Det vet jag, Jakobsberg! Jag känner igen mig!
Jag:            I Stockholm
Dam D:     Skulle vi kunna få beställa lite smörgåsar och te?
Jag:           Jamenvisst, det fixar jag!
Dam B:     Undrar vart dom är och dansar någonstans?
Jag:           Stockholm
Dam A:     Ååååå, vad snygg han är! Vilken stjärt!  (Anders Timell)
Dam C:     Jaaaa, och vilken urringning sen!
Dam A:     Håret var det inte heller något fel på, en riktig kalufs. Är han en tjej?
Dam B:     Undrar var dom dansar någonstans?
Jag:            I en Tv-studio i Stockholm
Dam D:     Ska du inte också ha lite mackor så du sover gott sen (till mig)
Dam A:     Men jag tycker nog hon är lite för tjock för att visa sig i TV! (Camilla Henemark)
Dam C:     Ja, och vilka bröst sen då....FY! Dom står rätt ut!
Dam B:     Vet du var dom dansar någonstans?
Jag:           Stockholm 
Dam B:     Hon är dubbelt så tjock som killen hon dansar med! Hahhaha!
Dam A:     Nu kom en snygg kille! Vilken rumpa, men vad smala ben tjejen har, och långa! (Marcus S)
Dam C:     Och knappt några kläder har hon på sig heller, FY!
Dam B:     Inte vidare passande i TV, vet du var dom dansar någonstans?
Dam C:     Det vet jag, Riddar Jakob! Jag känner igen mig!
Dam A:     Han kan inte vara så gammal högst 20 år! (Marcus Schenkenberg)
Dam B:      Inte dansar dom väl i Stockholm heller?
Dam A:     Nu klappar dom händerna på sidorna av TV´n
Dam B:     Titta nu kom en snygg kille till, vad gör han då? (Anton Hysén)
Jag:           Han är en fotbollsspelare.
Dam A:     Hahhaa, ja det märks verkligen, han ser lite klumpig ut men stjärten är fin!
Dam B:     Vet du var dom dansar någonstans? Varför har tjejen så lite kläder, det ser kallt ut! 

och så vidare, och så vidare..........att jobba med demenssjuka kräver massor men framförallt TÅLAMOD!
Jag gillar det!





Förresten..... inte vet ni var dom dansade igår??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar