1 april 2012

Räkor, ruccola och regn



Idag var då ordningen återställd i Pettssonska. Alla var här!
Emilie och Jogge fixade det mesta av maten.  Jogges potatissallad är bland det godaste jag vet!
Ni vet den med kokt ljummen potatis, ruccola, parmesan, körsbärstomater, balsamvinäger och olivolja.
Rolf gjorde lite räkförätter medans jag tittade på och kom med hurrarop. När Erika anlände så var allt klart och vi högg in per omgående på dom små räktoastarna.
Inga bilder togs på dessa små skapelser, ni har sett dom förr.


 Tur att Jogge förser oss med mat och Emilie med nya statusuppdateringar, eller var det bloggning?
Ännu mera tur var det att vi som vanligt åt en riktig god middag och vi blev väldigt mätta.

Efter röjning, diskning och iordningställande av köket så var det tänkt att vi skulle ge oss ut på en rask promenad, detta hade inte hunnits med under dagen.
Men på två röda så blev det plötsligt ett väderomslag som hette duga. Det blev tvärmörkt och himlen öppnade sig i en regn/hagel/snö/småspikskur.  Vi avvaktade och gick en timme senare.

En timme var vi ute, det var skönt och välbehövligt att gå av sig lite. Knät funkade ganska bra men nu har jag ont igen.
Snart dags att sova. Ny vecka i morgon och jag jobbar fem nätter måndag, tisdag och hela påsken.
Ska bli kul, i morgon börjar Mia också sin anställning på Flottiljen. Hoppas hon kommer att trivas!






2 kommentarer:

  1. Jag vill ha din grill!!! VI kan byta!? En hund mot en grill...:O
    //Sandra

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är inte grillen flyttbar, men hunden kan jag ta ändå!

    SvaraRadera