6 april 2012

Tulpaner och trötthet





Det märks att det är långfredagen idag.....den är verkligen låååååååååååååååång och tråkig.
 Snöar gör det också, vad ska det vara bra för?

Har dock hunnit med det viktigaste idag, fredagshandlingen med mor, idag modell bitter mor.
Inget var bra idag heller, alla var duktiga, en del tuffa och några rara.  Ja, utom jag då, jag var ingetdera av detta utan mest ointresserad och trött som hon uttryckte det.
Man tackar!

Handlade lite påskmat som kockansvarige hade skrivit upp med minibokstäver så jag var tvungen att handla med glasögon på näsan.
Det var många sneseglare på Willys idag, såna som inte är vana att vistas bland folk och som gärna står i vägen, pratar högt och är allmänt dumma i huvudet.
Fnissade för mig själv när jag stod och valde bland sillburkarna, finns två märken Abbas och Garant.
Garant har ett stort G som logga, hustrun förklarade för sin om möjligt ännu värre indolenta man som säkert hade legat gömd under en sten dom senaste decennierna att det var sill för glutenintoleranta...G:et stod nämligen för just GLUTEN....hahahaaha!
Vilka lirare!

Betalad, packad och klar åkte vi hem i snöslasket och fikade hos lilla mor.
Stämningen var hög medans vi drack pulverkaffet.

När jag kom hem så hade Rolf städat kylskåpet, slängt allt gammalt och torkat all hyllor och lister. Guldstjärna!

Vilade lite med söt Prins på sängen sen ville Rolf åka och titta till båten samt skriva upp sig på vaktlistan.
Sagt och gjort åkte vi ner till den blåsiga båtklubben. Nari mådde bra och har som tur var inte vetskapen om att snart kommer hon sättas ut på annons till försäljning.
 Intresserad, någon?

Och här kommer lite bilder i oordning:


Var är båten?
Tulpaner 
Blåsig dag och Nari har finaste båthuset, dyrast också!
14 lager fernissa håller i år med
Kattväder idag = sover mest!


Idag är det jobbardags, så jag är rädd för att detta är det sista ni hör från mig på ett tag.  Men det är smällar man får ta..
Ha en trevlig påsk, det kommer jag ha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar