26 juli 2014

35ÅrAvKärlekDel2



Hej på er!
Fick mycket glad respons på förra inlägget, mest på FB men även ett par kommentarer här.
Tack snälla rara ni!
Kom på att jag glömde en del viktiga grejer i inlägget t.ex att vi faktiskt redan är morföräldrar till Carlos, att vi förlovade oss efter 2 år, gifte oss efter 10 år, Rudolf köpte en militärjeep som vi hade mycket roligt med i skog och mark, vi höll på att få åka ensamma till Kreta på min 40-årsdag för att Rudolf kom nästan inte hem i tid efter en extrem lång afterwork och när han väl kom hem så skulle han promt sova en stund när vi stod startklara klockan 4.00 och väntade på vår skjuts. Slutade med att han låg och svamlade i sängen om skruvar och muttrar och en tom lucka 24 i adventskalendern.
Han tyckte vi kunde åka före så skulle han komma senare...funkar inte så bra i chartervärlden.
Vi kom iväg och jag var förbaskad men som tur var gick det över när vi väl satt på planet. När vi kom fram till hotellet gick han raka vägen ut till poolkanten la sig på rygg som en felnavigerad säl i Speedosbadbrallerna och toksomnade.  Vaknade ett antal timmar senare och var röd som en kräfta, vi orkade faktiskt inte bry oss för vi var trötta efter en sömnlös orolig natt och somnade inne.

Vi har inte heller firat 35 jular som jag skrev, faktiskt bara 34 den 35:e blir i år.
Vi har ledsamt tagit farväl av varsin förälder, min pappa 2004 och Rolfs mamma 2006.  Rolf har fått sitt knä så pass skadat och felbehandlat utav sjukvården så det ledde till 18 % invaliditet och ganska så kul med pengar i skadestånd (pengarna är såklart slut, och så värst mycket var det inte)
Han har bytt jobb tre gånger, omskolat sig till båtbyggare/finsnickare, varit arbetslös i 9 månader,
haft boräntor på 14,34 % och 11,75 % på det glada 90-talet, Rolf har varit gipsad minst 5-6 gånger ena gången var det alkoholrelaterat i kombination av isgata och dansmackor utan rågummisula det resulterade i en handledsfraktur, var faktiskt alkoholrelaterat en annan gång också fast denna gången i kombination med cykeltur och plötslig oväntat nybyggt staket sa krasch på direkten och gipspaket på handen i många veckor.
Rolf har varit hemma hos Ulf Lundell och kaklat hans badrum och han har fått tre par strumpor inköpta i NY av Ulrika Rickfors.

Ja, det finns väl egentligen hur mycket som helst att skriva om men nu får det räcka.

Nu är han tillbaka från sin lilla båtresa med Niclas och Micke och har faktiskt vaken hela tiden sen han gjorde entré.
Nyss så spelade jag upp Zappas låt och undrade vad han tänkte på när han hörde den...vad tror ni han svarade? Jorå, mycket riktigt "när vi åkte till Mantorp!"
Sen berättade Erika om mitt inlägg och då ville han läsa, han försökte scrolla ner på skärmen på min dator som man gör på en Ajpadd, han log rart och tyckte det var fint....naaaaaaaaaw!
Fast har vi verkligen haft fem tv-apparater sa han sen och du glömde jeepen. Den var viktig för honom.

Ska jag strax sova, är trött fast jag faktiskt nästan har sovit hela dagen. Värmen tar på krafterna.

I morgon kommer Carlos vara här hela eftermiddagen, Emilie och Jogge ska till Danderyds Förlossning på någon slags utbildning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar