25 juli 2014

IdioterMörkerÖrkli

 Trodde i min lättlurade enfald att mitt öra skulle vara bra idag, en dag efter ivrigt droppande av medicinen. Icke, har ont fortfarande och det kliar. Rolighetsfaktorn på örat är just nu minus 10. Gav det rött kort alldeles nyss.


I går klockan 23.45 blev det strömlöst, igen. Utan vare sig åska eller oväder. Jävlar vad svart det blev eller som min gamla mormor sa: "Det är svart som att titta en sotare i arslet" 
Erika och jag hade bänkat oss för att titta på Allsången på SVT24, lilla gullpojken Darin skulle ju vara med. Och i samma sekund som han äntrar scenen så blir det svart. Typiskt! Men som tur var så kom min finurliga solcellslampa jag fick utav Ingrid och Micke väl till pass och jag letade fram lite ljus och gaständaren, som sedemera tog slut efter första ljuset. Typiskt nr 2. Fanns ingen anledning att sitta uppe och uggla, vi la oss och vaknade exakt en timme senare av att det lyste i hela huset.
 Herr Ström verkade vara tillbaka, tackar!


 Stilstudie på Gustav, han älskar att ligga så här. Och den här bilden är avfyrad sent i går kväll då utomhustempen började återfå mer normal sommarvärme.  Lagom är bäst. Vi satt ut och åt sushi  (igen!) hela familjen, (sushi är den perfekta sommarmaten) utom Rudolf som är till sjöss. Eller närmare bestämt i en gästhamn i Strängnäs. Säkerligen satans varmt där med.


Världens gulligaste mage! Idag hälsas vecka 34 välkommen....34!!
Snart kommer hon! Carlos verkar lika exalterad som vanligt att åka och jobba.
Sista dagen idag för mäklarparet, nu väntar semester och mammaledighet/storebrorledigt. 
Gilla på den!

 
  

På Willys idag blev jag förbannad, arg, ledsen och oroad. Hur i helvete kan man ens komma på tanken att lämna sina hundar i bilen en dag som denna (och förstås alla andra varma dagar)
Tror det slutade bra, jag åkte hem, ville inte riskera att slå ihjäl hundarnas ägare.
Willyspersonalen sa i alla fall att dom skulle ringa polisen efter att dom ropat ut i högtalarna utan resultat. Dårarna till ägare kunde lika gärna varit på någon annan butik och inte just på Willys.
Orkar inte berätta hela historien igen, på FB skrev jag så här när jag kom hem. 
Jag var så UPPRÖRD och är fortfarande.  Sen kom jag på att fråga Polisen också och fick svar nästan omgående. Bra! Nu vet jag och ni hur vi ska agera i fortsättningen. Jag kommer definitivt inte tveka att krossa en bilruta om jag ser en hund därinne som håller på att dö! Aldrig!

Nu ska jag betala räkningar, dricka kaffe, äta en glassbåt och klia mig i örat.

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar