27 juli 2014

SenSöndagsUpdate

Redan klockan 9.00 i morse hoppade jag i mina hundkläder. Carlos skulle nämligen komma vid 11.00 så det gällde att vara beredd. 
För er som tycker att ni redan hört allt om denna fantastiska hund eller har sett varenda vinkel och hårstrå av honom på bild kan sluta läsa här och nu. Det är mycket bilder på Frallan idag, han är ju så himla rolig att ta bilder på och är världens finaste.
Vi har tillbringat mestadels av dagen i skuggan på den torra gräsmattan. Väntade oss ett oväder utan dess like eftersom vi hörde det mullrade runt omkring oss. Men som tur var drog det aldrig över oss, fick endast några få regnstänk och det var jag glad över.
Smygbild på Rudolf som skrapar en Trisslott utan vinst
 Sen snodde typ "någon" min plats
Rudolf slängde ihop dagens middag bestående av lite laxar, lite sillar, lite räkor, lite gräddfil, lite gravlaxsås, lite gräslök och lite åländsk nypotatis. Sen snodde typ "någon" min plats...IGEN!
Han var säkert sugen på silltemat eller månne Rudolfs snaps.

När det blev svalare på kvällen fick jag med mig Rudolf på slottslingan runt vackra Lejondals Slott......
 ....han hade som alltid långa benet väldigt långt före. Gnällde över Carlos dåliga flås, fast det var fortfarande varmt så det VAR jobbigt för stackar´n.

Vi träffade på den här glada filuren, Musse! Han skällde argt på Carlos på andra sidan staketet, vaktade såklart både sitt hus och sin husse.
Men Carlos verkade inte bry sig han ville mest leka med grabbarna på andra sidan..

Klockan 21.00 kom Emilie och Jogge för att hämta sin lille guldklimp. Blev en lång dag för oss alla. 
Fast det gör inget, det är så kul och lätt att ha honom här. Önskar bara att han kunde låta bli att jaga Gustav, det skulle vara så himla mycket enklare då.

Förresten.....hur vanligt är det att en man i sina bästa år 53, snart 54 frågar TVÅ gånger på en vecka när vi ska åka till Gröna Lund?
Gröna Lund? Vad ska vi göra där, du åker ju ändå ingenting! Jamen, det är kul att titta på folk svarade han då. Okej, klart vi ska åka till Grönan men vill han titta på folk räcker det om vi åker till Willys en fredageftermiddag då är det både folk och oftast en jäkla cirkus nästan som ett tivoli. 
Räcker det inte med Willys skulle vi kunna smacka på med någon annan affär också, kanske Coop en fredag. Vad tror ni om det?
Den frågan om Gröna Lund sorterar jag in i facket "Meningar jag aldrig i helvete jag trodde jag skulle få höra min man säga"
Har redan en mening i det facket, den sa han för något år sedan och den lät så här:
"Erika, skulle du kunna ge mig min Ipad?  
Han är extremt teknikfientlig och gillar inte "nymodigheter" som uppfanns efter -72 så en Ipad i hans hand är för mig fortfarande en gåta.

Tror jag ska sova nu, i morgon väntar ytterligare en spännande och rolig dag.  Vi ska nämligen på galej på en måndag! Älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar