30 juli 2014

GrubbelHuvudvärkOchBBSophia



I natt var det varmt, även fast det inte brukar vara det i vårt annars så svala sovrum. Men det var extra klibbigt och kvavt. Somnade till slut med vidöppet fönster och vaknade en timme senare att Gustav jamade HÖGT utanför. Tackar, bara gå och öppna ytterdörren så han fick svansa in och knapra lite torrfoder med mig som sällskap, annars kan han inte äta.
Sen hoppade han snabbt upp i sovrumsfönstret igen och ut, så höll han på ett tag tills jag helt enkelt gav upp och stängde fönstret och försökte somna om, ostört denna gång.
Strax efter 5.00 vaknade jag igen utav Rudolf som kom hem som en dö sill. Han hade inte varit på fest som man lätt kunde tro utan suttit båtvakt. Han var helt slut stackarn, inte van att hålla sig vaken så länge han som vanligtvis somnar före 20.00 i soffan.
Gustav var glad....äntligen någon som släpper in mig och lite nytt matintag, denna gången med Rudolf som sällskap.

För mig var det kört att somna om, började tänka, grubbla, fundera på det mesta.
Har vi livförsäkring? Tänk om pannan går sönder? Tänk om Rolf dör? Tänk om Carlos är ledsen?
Tänk om Gustav tycker jag är orättvis? Tänk om jag får Alzheimer? Kommer någon att ta hand om mig då? Kommer Rudolf någongång orka renovera klart på övervåningen? Tänk om blixten slår ner? Var ska vi bo då? Kommer Erika få något jobb?  und so weiter.....

Verkade som jag somnade ändå, vaknade vid 8.00 med jordens huvudvärk, ska ju bli oväder idag. Sånt märker skallen min. Så nu sitter jag här och är rädd igen, det dundrar ordentligt ute och jag hatar det.  Hoppas både huvudvärken och ovädret går över snabbare än fortast.

På eftermiddagen blir det i alla fall färgfilm, då kommer min lilla korv hit! Emilie och Jogge ska till BB Sophia på studiebesök. Det verkar vara ett fantastiskt BB har jag noga googlat fram.




Bilderna lånade från BB Sophia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar