26 juli 2014

MusslorMedMys


När katten är borta dansar råttorna på bordet eller som vi säger i Pettssonska:
 När Rudolf är borta fläskar vi på med hämtmat och restaurangbesök.

Sagt och gjort, Emilie och jag bestämde oss för att vi skulle äta musslor på Wenngarn Restaurang Anstalten idag.
Erika hade annat skoj för sig så jag beställde ett bord utomhus klockan 20.00 för två personer och en glad hund.
 Man blir aldrig besviken på maten där, har ätit där ett flertal gånger och blir lika glad varje gång. Inte bara maten är super, stämningen, mysfaktor, omgivningen, naturen, lugnet, personalen allt gillar jag.

Idag blev det extra roligt när det kom en s.k whooohoooooo...trumvirvel kändis och satte sig för att dinera två bord bort från oss.
Nämligen min gamla gympalärare på gymnasiet tillika förbundskapten för fotbollslandslaget 1998-2004, Tommy Söderberg och han ser ut så här:








Emilie bad mig tyst och vänligt att inte ställa till någon scen som t.ex fotografera eller köra hundtricket.
Men en selfie tillsammans med honom hade suttit fint.











 Nedan finner ni som vanligt ett bildregn som som vanligt håller ren och skär Ewaklass, hullerombuller och oskarptochvingligt:

 Moules Frites med limeaioli, en riktig tiopoängare!
 Fralla i knät efter färdigäten middag, han ville mysa med mormor.
 Han skötte sig fint lillkillen. Charmade många gäster dock inte Tommy Söderberg som inte ens såg hunden när han gick förbi.
 Spanar lite på dom andra gästerna...
Tog en romantisk promenad runt dom fina omgivningarna efteråt.
 Innanför dessa väggar spökar det friskt, jag vet! Kommer så småningom berätta allt.

 Mjölkchokladpannacotta med hallonsorbet och färska bär och världens godaste latte,
 tio poäng igen!
Sen tog vi oss en runda förbi Engelska Parken där djuren finns. Carlos var nyfiken på hästen och fåren. La sig i lekposition och tyckte nog att det var trist att kompisarna var på fel sida om staketet
(som för övrigt Rudolf har gjort och grävt ner)
 Här sitter vi och har det bra, den ena med en utväxt utan dess like men kan trösta er och mig med att den kommer att åtgärdas den 7 augusti klockan 13.00.
Wenngarns mysiga innegård. Håller med Emilie, detta är mitt nya favoritställe som jag mer än gärna besöker igen. Har ju inte ens kommit halvvägs i menyn....finns mycket kvar att äta!
(Två sista bilderna har jag lånat från Emilies blogg)


Nu är det sängen som gäller är trött trots jag inte gjort så mycket idag









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar