22 juli 2014

HundBadGladFralla



I kväll tog Emilie, jag och Carlos oss en långpromenad i Hällkanaspåret.  Carlos var överycklig och sprang som en tok.
Emilie och jag hade mest fullt sjå att vifta bort dom tre miljarder jävla flugor som envist surrade runt skallen på oss. Jobbiga djur!

När vi kom fram till hundbadet så blev Carlos alldeles till sig och gick i direkt. Hade innan kollat på kommunens hemsida hur läget var med algblomningen, det var betydligt bättre och man fick bada på eget ansvar.




När vi kom hem sa vi ajöken till Rudolf som ska sitta båtvakt på vår nya båtklubb. Ända till 05.00 tydligen. Han är ju faktiskt sjuk kraken så jag erbjöd mig att åka istället. Men han avböjde vänligt men bestämt. Orkar han inte lovade han att pingla så jag får byta av honom.

Nu har Erika gått och lagt sig, jag och Gustav myser i soffan. Tror det blir en kopp te strax. I morgon kommer Carlos vid 10.00, Emilie hade något möte som inte var hundanpassat. Då rycker mormor in mer än gärna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar